مديرعامل سازمان قطار شهري اصفهان با اشاره به اينکه روش اول و دوم پيشنهادي \"شفت کوچک\" و \"شفت بزرگ \"نام دارند اظهار داشت: روش سوم نيز نوعي روش چيني به نام \"جت گروتينگ \" است.
وي با اشاره به اين که روش سوم در مقايسه با روش شفت، شبيه به آندوسکوپي آسانتر و بدون خاکبرداري انجام ميشود اظهار داشت: البته هر سه روش ارائه شده از سوي مشاوران خارجي مورد تأئيد کارشناسان بينالمللي و داخلي قرار گرفته است.
به گفته وي؛ البته حسن اين روش در اين است که از روي زمين عملياتي اجرا نميشود و فقط يک محوطه کوچک محصور شده سپس محوطه مورد نظر، با ابعاد کوچک توسط يکي از منحصرترين متخصصان تونل ساماندهي ميشود.
وي با اشاره به استفاده از ابزارهايي مانند مته و تزريق سيمان در ابتداي اين عمليات افزود: البته گمانهزني و انجام آزمايش به منظور تعيين جنس خاک در اين فرايند امري ضروري است.
خاطرنشان ميشود در پايان اين نشست، مسعود علويان صدر؛ معاون حفظ احيا و ثبت آثار سازمان ميراث فرهنگي بر تشکيل يک شوراي فني به منظور بررسي مسائل مربوط به اين سه پيشنهاد تأکيد کرد.
خاطرنشان ميشود همچنين در اين جلسه، سيد جمال صمصام شريعت سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري اصفهان، مديرعامل سازمان قطار شهري اصفهان، رياحي پور و عبيد؛ رئيس و معاون حفظ احيا و ثبت آثار سازمان ميراث فرهنگي اصفهان، کفير؛ مدير کل بناها و محوطههاي تاريخي و حسين علي وکيل علي آبادي؛ مدير کل ثبت آثار تاريخي فرهنگي و طبيعي سازمان ميراث فرهنگي نيز حضور داشتند./118
انتهای پیام/