18 ميليارد تومان جوايز غير نقدي بانک‌ها به صنايع‌دستي

تهمينه دانيالي در گفتگو با ميراث آريا(chtn)، در جمع فروشگاه داران صنايع‌‌دستي کشور با بيان اين مطلب گفت: چندي پيش موافقت شوراي عالي بانک‌ها را براي جايگزيني بن ويژه صنايع‌دستي به جاي کمک هزينه خريد اين اقلام در بانک ملي ايران دريافت کرديم.

وي با اشاره به اينکه در سال جاري ميزان اختصاص کمک هزينه و بن‌هاي خريد صنايع‌دستي بانک‌ها 6 ميليارد تومان در نظر گرفته شد، اظهار داشت: اين ميزان نسبت به سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌اي داشته است.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي تصريح کرد: در تعامل يا شوراي عالي بانک‌ها پيشنهاداتي از سوي معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي مطرح شد که در صورت توافقات نهايي در سال آينده ميزان اختصاص جوايز غير نقدي بانک‌ها به صنايع‌دستي 3 برابر امسال مي‌شود.

دانيالي ادامه داد:‌ با اجرايي شدن اين سياست صنايع‌دستي جايگاه قابل قبولي در سيستم جوايز غير نقدي بانک‌ها به دست مي‌آورد.

اين استاد دانشگاه اضافه کرد: يکي از مشکلات حال حاضر صنايع‌دستي نبود بازار فروش مناسب است که به نظر مي‌رسد با اين راهکار تا حد زيادي هموار مي‌شود.

وي با بيان اينکه با تزريق 18 ميليارد تومان به حوزه توليدات و اقلام صنايع‌دستي شاهد اتفاقات تازه دراين حوزه خواهيم بود، گفت: اين موضوع به طور حتم نتايج و اثرات مثبتي نيز براي فروشندگان فروشگاه‌هاي صنايع‌دستي و عرضه کنندگان خواهد داشت.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي کشورمان در ادامه اظهار داشت: با اختصاص اين سهم از جوايز بانک‌ها به صنايع‌دستي در گام اول بايد کيفيت توليدات و اقلام عرضه شده در فروشگاه‌ها را بالا برد

تهمينه دانيالي افزود: تنوع و گوناگوني اقلام و محصولات صنايع‌دستي در فروشگاه‌ها نيز به دليل تنوع بن‌هاي خريد صنايع دستي بايد افزايش يابد تا برندگان جوايز در هنگام خريد سردرگم نشوند.

اين مقام مسئول با تأکيد بر اينکه اين معاونت از فروشگاه‌هاي صنايع‌‌دستي تضامين اخلاقي مي‌خواهد، ادامه داد: معاونت صنايع‌‌دستي در همکاري خود با فروشگاه‌ها منافع فروشندگان را نيز در نظر گرفته است بنابراين اين موضوع به عنوان يک اصل بايد رعايت شود.

111/

انتهای پیام/

کد خبر 1388111329