به گزارش ميراث آريا(chtn) - وي در اين باره توضيح داد: دو گزينه براي پرداخت قيمت بليت مترو در سال آينده در نظر گرفته شده که به پرداخت يارانه از سوي دولت بستگي دارد، لذا قيمت‌هاي مصوب تا پايان فروردين ماه 89 اعمال نمي‌شود و صبر مي‌کنيم تا مشخص شود که دولت سهم يارانه‌ بليت متروي خود را پرداخت مي‌کند يا نه.

رييس کميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران با بيان اين که در سال 89 با توجه به پرداخت يارانه‌ توسط دولت شرايط تعيين قيمت تغيير مي‌کند، ادامه داد: بر اساس گزينه اول اگر دولت سهم يارانه‌ بليت مترو را پرداخت نکند، قيمت بليت تک سفره 500 تومان، قيمت بليت رفت و برگشت (دو سفره) 900 تومان، بليت 10 سفره دو هزار و 600 تومان و بليت اعتباري مدت‌دار يک روزه يک‌هزار تومان، اعتباري دو روزه دو هزار تومان، اعتباري هفت روزه سه هزار و 800 تومان، اعتباري 30 روزه 11 هزار و 300 تومان، اعتباري 90 روزه 28 هزار تومان، اعتباري 180 روزه 46 هزار تومان و اعتباري يک ساله 70 هزار تومان خواهد بود که اين بليت‌ها بدون محدوديت طول سفر و مدت سفر است.

وي خاطر نشان کرد: اما در صورتي که دولت سهم يارانه‌ بليت مترو را پرداخت کند، قيمت بليت تک سفره 250 تومان، بليت رفت و برگشت (دو سفره) 450 تومان، 10 سفره يک‌هزار و 800 تومان خواهد بود.

شکيب اضافه کرد: همچنين قيمت بليت اعتباري مدت‌دار يک روزه بر اين اساس 500 تومان، سه روز يک‌هزار تومان، هفت روزه يک‌هزار و 900 تومان، 30 روزه پنج هزار و 650 تومان، 90 روزه 14 هزار تومان، 180 روزه 23 هزار تومان و يک ساله 35 هزار تومان خواهد بود.

وي تصريح کرد: همچنين بليت‌هاي اعتباري مبلغ‌دار از دو هزار تومان تا 40 هزار تومان که مسافتي بين يک تا 10 کيلومتر را طي مي‌کنند براي هر سفر 91 تومان محاسبه شده است. اين مبلغ بليت اعتباري در سفرهايي که از 10 تا 20 کيلومتر طي کنند 97 تومان، در سفرهايي که 20 تا 30 کيلومتر را طي کنند 113 تومان، در سفرهايي که 30 تا 40 کيلومتر را طي کنند 119 تومان و در سفرهاي 40 کيلومتر و بيشتر 141 تومان خواهد بود.

رييس کميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران خاطر نشان کرد: طبق مصوبه کميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران که احتمالا با اصلاحاتي، اين مصوبه در صحن علني نيز تصويب مي‌شود، قيمت‌ها تا پايان فروردين ماه 89 اعمال نمي‌شود و صبر مي‌کنيم تا مشخص شود که دولت سهم يارانه‌ بليت متروي خود را پرداخت مي‌کند يا نه.

اين سخنان در حالي مطرح مي شود که اگر وي به ميزان پرداختي دولت که در مهرماه اعلام شد مراجعه کند متوجه خواهد شد که دولت قطعا يارانه اي را که بايد بپردازد مي پردازد تا به شهرونداني که از مترو استفاده مي کنند فشار وارد نشود وهمچنان از اين وسيله که در صورت مديريت صحيح نقش بسيار زيادي در کاهش ترافيک وحمل ونقل سريع مسافران دارد،مردم استفاده کنند./100




انتهای پیام/

کد خبر 1388111842