کشف اسکلت‌ جوان عصر ميانسنگي مالزي در غار

به گزارش ميراث آريا(chtn)، اين جسد که دانشمندان قدمت آن را بين هشت تا 11 هزار سال تخمين زده اند، در عمق 65 تا 70 سانتي متري زمين قرار داشته و دومين اکتشاف باستاني است که درون غار بادو توک بيدان در نزديکي درياچه کنير مالزي صورت گرفته است.

باستان‌شناسان همچنين از وجود ظروفي در کنار جسد خبر دادند که به دوره نو سنگي تعلق داشته و صخره نگاري‌هايي نيز به دست آمدند که شباهت فراواني به نمونه‌هاي کشف شده از دوره نوسنگي در ديگر نقاط مالزي داشتند.

مقامات سازمان ميراث فرهنگي مالزي با اشاره به اين موضوع که آثار به دست آمده به زودي به آزمايشگاه‌هاي ايالات متحده ارسال خواهند شد از تبديل شدن اين منطقه به يکي از جاذبه‌هاي گردشگري جديد خبر دادند.

مسئولان درنظر دارند با نصب پوشش‌هايي شيشه‌اي در اطراف غار، اين مکان و اشيا و آثار داخل آنرا به موزه‌اي طبيعيي تبديل کرده تا مردم به جاي بازديد از اين يافته‌ها در موزه‌هاي شهري، به اين منطقه درياچه‌اي مسافرت کنند.

علاوه بر آن جزيره پرندگان اين منطقه نيز که از 40 گونه مختلف پرندگان برخوردار است تا ماه آوريل گشايش مي‌يابد و باغ ارکيده آن نيز تا شش ماه آينده پذيراي گردشگران خواهد بود./109

انتهای پیام/

کد خبر 1388111846