خودنمايي موزه مفاخر در استان مرکزي

به گزارش ميراث آريا(chtn)مدير موزه مفاخر در اين بازديد گفت: موزه مفاخر از 13 تالار هم‌چون تالار حضرت امام خميني، مفاخر مذهبي و ديني، مفاخر علمي و فرهنگي ،‌ اميرکبير و قائم مقام فراهاني تشکيل شده است.

سيد مهدي رحيمي در ادامه به ديگر بخش‌هاي موزه مفاخر چون تالار مفاخر در قيد حيات، تالار سرداران شهيد،‌ مرکز اسناد و مدارک مفاخر،‌ کارگاه مرمت و عکاسي و حمام قديمي و خصوصي خانواده، آب انبار و قنات،‌نگارخانه و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگي و هنري اشاره کرد.

وي از ديگر شخصيت‌هاي موزه مفاخر از دکتر محمود حسابي به عنوان تنها شاگرد انيشتين و پدر فيزيک ايران، شيخ فضل‌اله محلاتي و شهيد مصطفي چمران به عنوان سردار شهيدان،‌ دکترمحمد قريب به عنوان پايه گذار طب اطفال و مؤسس انجمن پزشکي کودکان نام برد.

به گفته اين مقام مسئول در موزه مفاخر؛ در تالار مفاخر علمي و فرهنگي نيز آثارمشاهيري چون سلمان ساوجي و پروين اعتصامي به نمايش گذاشته شده است.

وي با اشاره به مفاخر ديگري چون حاج ملا احمد نراقي متخلص به صفايي مشهور در فن رياضي وهندسه و نجوم در اين موزه اظهارداشت: آثار و کتيبه‌هاي فتحعلي واشقاني فراهاني به عنوان عضو اصلي انجمن خوشنويسان ايران نيز د ر اين موزه به نمايش گذاشته شده است.

رحيمي اضافه کرد: اين ساختمان از 11 اتاق، حمام خصوصي قديمي و دو قنات به نام‌هاي قنات ده و قنات‌خان تشکيل شده است./119

انتهای پیام/

کد خبر 1388111943