وي درباره سرانه دانش آموزان استثنايي نيز اظهار کرد: اين سرانه به دو معناست يکي مقدار سرانهاي که به دانشآموزان پرداخت ميشود و ديگري هزينهاي است که صرف هر دانشآموز ميشود.
وزير آموزش و پرورش تصريح کرد: در حال حاضر به ازاي هر چهار دانشآموز استثنايي يک معلم وجود دارد و اين نشان ميدهد که هزينهاي که براي يک دانش آموز استثنايي صرف ميشود، چهار برابر يک دانشآموز عادي است.
حاجيبابايي عنوان کرد: البته اين بدان معنا نيست که ما از اين وضعيت راضي هستيم قطعا هدف ما خدماترساني بيشتر و بهتر به اين بخش است.
وي درباره اخذ شهريه در مدارس هيات امنايي نيز گفت: با انتخاب باقرزاده به عنوان رييس سازمان مدارس غيردولتي هدف ما گسترش مدارس غيرانتفاعي و در کنار آن نظارت بر عملکرد اين مدارس است.
حاجي بابايي در ادامه درباره کسري بودجه بخش تخريب و بازسازي مدارس کشور با اشاره به اين که بر اساس مصوبات دولت و مجلس و اعتباراتي که براي سال آينده پيشبيني شده است، افزود: در طول چهار سال گذشته از 13 ميليون و 200 هزار مترمربع ساختمانهايي که براي تخريب و بازسازي پيشبيني شده بود 48 درصد آنها يا تحويل شد يا در حال احداث است که بازسازي 52 درصد باقي مانده هم در برنامه پنج ساله پنجم کاملا دست يافتني است.
وزير آموزش و پرورش تاکيد کرد: با توجه به بودجههاي مصوب، با خيال راحت اين موضوع را اعلام ميکنم که تا پايان دوره برنامه پنجم در کشور دغدغهاي به نام مدرسه به معنا و مفهوم امروز را نخواهيم داشت. از سال آينده شاهد برنامههاي خوبي در زمينه نوسازي و مقاومسازي خواهيم بود.
وزير آموزش و پرورش گفت: در مورد شهريههايي که براي فوقبرنامهها از دانشآموزان گرفته ميشود مشکلي نداريم، اما براي درسي که بر اساس اصل 30 قانون اساسي که بايد رايگان در اختيار دانشآموزان قرار گيرد، نبايد هيچ پولي دريافت شود.
وي تاکيد کرد: بايد با ساماندهي اين بخش، نوع مدارس و تعاريف آنها را براي مردم مشخص کنيم و مدارس نمونه مردمي، شاهد، تيزهوشان و غيرانتفاعي و جايگاه آنها را براي مردم تبيين کنيم. /100
انتهای پیام/