وي افزود: فرزين در مورد هدفمند کردن يارانهها توضيحاتي ارائه داد. وي در خصوص بحث خوشهبندي که منتفي شده مسائلي را مطرح کرد و گفت که در بحثهاي خوشهبندي به آن گونهاي که مسائل را مطرح ميکنند نيست.
عضو کميسيون تلفيق ادامه داد: فرزين در مورد خوشه يک و خوشه 2 و 3 توضيحاتي داد و گفت، 69 درصد روستائيان در خوشه يک قرار ميگيرند. همچنين 20 درصد شهرنشينان در خوشه 1 قرار ميگيرند و 20 درصد کارمندان در خوشه 1 و 50 درصد کارمندان در خوشه 3 و همچنين 46 درصد شهرنشينان در خوشه 3 قرار ميگيرند.
وي افزود: فرزين در مورد نحوه جمعبندي و کسب اطلاعات آمار و ارقام و بررسي و پردازش آنها نيز مسائلي را عنوان کرد و قرار شد در جلسه ديگري در رابطه با چگونگي نحوه جبران خسارتهايي که به بخشهاي مختلف وارد ميشود گزارش مفصلتري ارائه دهد.
يوسفنژاد خاطرنشان کرد: آن چيزي که فرزين عنوان کرد اين است که در هدفمند کردن يارانهها طبقاتي که از نظر اقتصادي پائينتر هستند يارانه بيشتري به آنها تعلق ميگيرد و در بعضي از جاها قانونگذار به اينها اجازه داده مثلا در مورد نرخ نان، در مورد روستاها و شهرهاي زير 20 هزار نفر 50 درصد بيشتر از بقيه يارانه به آنها تعلق بگيرد.
وي همچنين ادامه داد: فرزين در اين جلسه در مورد اثرات هدفمند کردن يارانهها در صنعت مسائلي را بيان کرد و در مورد بعضي از صنايع مثل صنعت آلومينيوم که انرژيبر هستند اظهار داشت که بايد اين مورد از حمايت خاصي برخوردار شود وگرنه مشکلاتي به وجود ميآيد و اشاره کرد جبران زيان يا از طريق يارانه به سود بانکي است يا يارانه از طريق وجوه ارائه شده ولي در هر دو مورد از طريق سيستم بانکي عمل ميشود.
يوسفنژاد ادامه داد: فرزين همچنين نرخ ارز و تعرفه را دو عامل مهمي دانست که ميتوانند براي توليدات داخلي و صادرات مؤثر باشند که البته تغيير در نرخ ارز خود به خود يک فشار تورمي را بوجود ميآورد.
وي ادامه داد: فرزين در اين جلسه در مورد قيمت حاملهاي انرژي با نگاههاي مختلف و ديدگاههاي مختلف و جمعبندي که قيمتهاي حاملهاي انرژي داشتند را به جلسه بعد موکول کرد و تاکيد داشت که ما در مورد هدفمند کردن يارانهها نفت 65 دلار و ارز 985 تومان را مبنا قرار داديم و براي افراد و اشخاصي که مدنظر هستند براي جبران خسارت پول نقد در نظر گرفتهايم.
100
انتهای پیام/