بيمه قاليبافان کشور از سال آينده اجرايي مي‌شود

به گزارش ميراث آريا(chtn) و به نقل از روابط عمومي مرکز ملي فرش ايران در لايحه بودجه سال 89 منابع مالي مورد نياز براي بيمه قاليبافان در نظر گرفته شده و در صورت تصويب آن از سوي نمايندگان مجلس عمليات اجرايي بيمه کردن بافندگان فرش از سال آينده آغاز خواهد شد.

رييس مرکز ملي فرش ايران گفت: آيين نامه خدمات درماني بيمه‌قاليبافان ماه گذشته از سوي دولت ابلاغ شد اما به دليل نياز به منابع مالي سازمان تامين اجتماعي براي عملياتي کردن آن، پس از تصويب اعتبار مزبور در لايحه بودجه، اين طرح اجرايي خواهد شد.

فيصل مرداسي خاطر نشان کرد: قاليبافان توقع داشتند که بيمه آن‌ها علاوه بر بيمه عمر و بازنشستگي، خدمات درماني را نيز شامل شود که براين اساس، ظرف يک‌ ماه اخير آئين نامه اين بيمه ابلاغ شده است.

يادآور مي‌شود چندي پيش محمدرضا خباز نماينده کاشمر و عضو کميسيون اقتصادي مجلس طي تذکري خواستار تسريع در رسيدگي به وضعيت قاليبافان شد که هم اکنون اعتبار آن در انتظار تصويب مجلس است.

مرداسي در ادامه به رشد 11 درصدي ارزش صادرات فرش اشاره و تصريح کرد: در 10 ماهه اخير، 390 ميليون دلار صادرات فرش از کشور صورت گرفته که 97 درصد آن به سمت 31 بازار هدف بوده است، براين اساس، آمريکا 31 درصد، آلمان 16 درصد، امارات 12 درصد، سوئيس 3 درصد و انگليس 3/2 درصد از جمله کشورهاي هدف صادراتي ايران بوده‌اند.

رييس مرکز ملي فرش ايران ادامه داد: پيش‌بيني ما اين است که تا پايان امسال، صادرات فرش دستباف ايراني به 450 ميليون دلار برسد.

مرداسي در ادامه از برگزاري المپياد فرش در روزهاي 8 و 9 اسفند در سطح ملي در دو مقطع دانش‌آموزي و دانشجويي خبر داد و اظهار داشت: هدف از برگزاري اين المپياد توجه به نسل جوان در رشته فرش بافي است.

وي همچنين با بيان اين که امسال چهارمين جشنواره تقدير از پيشکسوتان صنعت فرش برگزار شد هدف از برگزاري اين جشنواره را اعتلا و ارتقاي هنرـ صنعت فرش دستباف ايراني عنوان کرد.

مرداسي در خصوص کپي برداري ساير کشورها از فرش ايران گفت: فرش ايران يک برند جهاني است و با وجود آن که کشورهايي مانند هند و چين با کپي برداري سعي در نفوذ در بازار جهاني دارند اما بازارهاي هدف تفکيک کيفيتي را براي فرش ايران قائل هستند ضمن آن که در اين زمينه مقوله قيمت نيز تاثير گذار است.

وي افزود: فرش دستباف ايران کمک زيادي به ارزآوري کشور مي‌کند لذا در يک دوره سخت و چالش بايد مورد حمايت قرارگيرد تا پس از اين دوره مجدد به نقطه اوج خود برسد.

مرداسي در پايان اضافه کرد: در اين زمينه مشوق‌هاي صادراتي، برگزاري نمايشگاه‌هاي داخلي و خارجي و گسترش تبليغات کمک قابل توجهي به اين کالاي صادراتي مي‌کند.

111/

انتهای پیام/

کد خبر 1388120558