وي با اشاره به برگزاري دومين جشنواره نوروزي استان از برپايي بزرگترين سفره هفتسين کشور به عنوان يکي از مهمترين برنامههاي اين جشنواره ياد کرد و بيان داشت: از ديگر برنامههاي پيشبيني شده براي اين جشنواره راهاندازي بازارچههاي فروش سفر است و در کنار اين کميتههاي تورگرداني تهران نيز در اين جشنواره فعال خواهند بود.
عليمحمدي از اجراي برنامههاي هنري و موسيقي آييني، معرفي غذاهاي سنتي، اجراي جنگ شادي و مسابقات گردشگري به عنوان ديگر برنامههاي دومين جشنواره بهاره استان ياد کرد و بيان داشت: با توجه به اينکه بيش از 350 هزار نفر از نخستين جشنواره نوروزي استان در سال 88 بازديد کردند پيشبيني ما اين است که اين جشنواره نيز با استقبال گسترده مردم رو به رو شود.
وي با بيان اينکه در سال 89 به سمت تبليغات و معرفي جاذبههاي گردشگري استان حرکت خواهيم کرد، افزود: در اين رابطه استانداري تهران نيز مبلغ 260 ميليون تومان به اداره کل ميراثفرهنگي استان تخصيص داده است.
تهيه بسته گردشگري شهرستانهاي استان ، چاپ کتابچه پالتويي معرفي جاذبههاي گردشگري به دو زبان در 20 هزار نسخه، تهيه نقشه جاذبههاي گردشگري تهران و نقشه گردشگري شهرستانهاي استان، چاپ کتاب راهنماي 27 روستاي هدف گردشگري استان در 86 صفحه و لوح فشرده جاذبههاي گردشگري استان از جمله اقلام تبليغاتي است که عليمحمدي به آنها اشاره کرد.
وي اضافه کرد: معرفي جاذبههاي گردشگري تهران به صورت سه بعدي نيز از ديگر اقدامات معاونت گردشگري استان است که در قالب گردشگري مجازي انجام ميشود و هم اکنون اين کار براي 20 جاذبه گردشگري مطرح استان انجام شده است.
عليمحمدي در رابطه با اطلاعرساني مسافران نوروزي گفت: در ايام نوروز برپايي چادرهاي اطلاعرساني در 50 نقطه تهران را برنامهريزي کردهايم که اين چادرها با آرم و برند ميراثفرهنگي استان تهران تهيه شده است.
به گفته معاون گردشگري تهران، اين شهر در ايام نوروز از ترافيک روان و آب و هواي مساعدي برخوردار است و گردشگران ساير استانها ميتوانند از اين فرصت براي سفر به تهران استفاده کنند.
وي با بيان اينکه گردشگر نياز به آرامش، امنيت و جاذبه دارد، تصريح کرد: گردشگري نوروزي را بايد در مناطقي تعريف کرد که از شلوغي دور باشند تا گردشگر بتواند بهره لازم را از سفر خود ببرد.
اين مقام مسئول در معاونت گردشگري استان تهران خاطرنشان کرد: هريک از شهرستانهاي استان داراي ظرفيتهاي عظيمي در حوزه گردشگري است و معرفي و تبليغات لازمه آشنايي گردشگران با آنها است.
/115
انتهای پیام/