موزه ملي گنجينه هويت ايراني است

به گزارش ميراث آريا(chtn) آزاده اردکاني، سرپرست موزه ملي ايران در اين مراسم گفت : به عنوان يکي از اعضاي خانواده موزه ملي مفتخرم ميزبان شما در يکي از متفاوت ترين نمايشگاه هاي کشور باشم.

اين مقام مسئول در سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري تاکيد کرد: اين تنها يک نمايشگاه نيست ، اينجا يک دانشگاه و فرصت مغتنم است .

وي موزه ملي ايران را گنجينه هويت ايراني ، شناسنامه و غرور ملي خواند و اظهار داشت : موزه ملي با برپايي نمايشگاهي از آثاري که در 10 سال در بيش از 23 نمايشگاه بين المللي به نمايش درآمده ، آن را به عنوان عيدانه اي ارزشمند به هموطنان تقديم مي کند.

وي افزود : اين نمايشگاه فرصت مغتنم و جايي است که فراز و فرود تاريخ به گواه دست تاريخ سازان به نمايش درآمده تا يادمان نرود ما نسلي با پيشينه اي هزاران ساله هستيم.

اردکاني بيان داشت : اينجا موزه ايران ملي است و شما در ساحت هزاران سال تاريخ ، فرهنگ و تمدن ايستاده ايد تا سرگذشت پر افتخار هزاران سال زندگي مردمان ايران را بر اساس دست ساخته هايشان در گستره عظيم از جغرافيا به تماشا بنشينيم.
وي ادامه داد : آموختن و پروراندن دانسته هايمان گامي است در جهت واقعيت بخشيدن به هويت فرهنگي تمدني که در گذرگاه تاريخ به رغم سختي‌ها و کاستي هاي بيشمار همچون کوهي استوار برگستره وسيعي از جغرافياي جهان باستان، سروري کرده است.

سرپرست موزه ملي ايران در پايان از همکاري علي اصغر پرهيزکار ، مدير عامل کانون جهانگردي و اتومبيلراني ، فريبرز انصافي ، مدير عامل ميراث آريا ، هنگامه گزواني ، مسئول نمايشگاه شکوه ايران ، نسرين زهتاب ، امين اموال موزه ملي ايران ، طيبه فرخي و حسن قرباني در برگزاري نمايشگاه \" شکوه ايران \" همکاري کرده اند صميمانه تشکر و قدرداني کرد./205

انتهای پیام/

کد خبر 138812259