سيد مهدي رضويان نخستين بخش مطالعاتي اين برنامه را هويت بخشي تاريخي عنوان کرد و گفت: در اين بخش با کمک گرفتن از کودکان بي سرپرست به اين موضوع که چقدر با تاريخ و از تاريخ ميتوان هويت بخشي کرد پرداخته ميشود.
وي اضافه کرد: در دومين بخش مطالعاتي اين برنامه، مقايسه ذهني با رويکرد بررسي تاثير يک اثر تاريخي و موضوع تاريخي برروي کودکان بهزيستي و معلولين انجام مي شود.
وي با اشاره به دعوت دو گروه پسر و دختر پيش دبستاني در بخش سوم اين برنامه افزود: با دعوت از اين گروه به بررسي اينکه آيا پيش دبستاني سن آغاز ارائه اطلاعات تاريخي به کودکان است يا نه پرداخته مي شود.
به گفته اين مقام مسئول دربخش معرفي و آموزش پايگاه ميراث جهاني چغازنبيل؛ در بخش چهارم اين برنامه با دعوت گروههاي ابتدايي سال گذشته به مقايسه تاثير و ماندگاري اطلاعات تاريخي ارائه شده در سال گذشته خواهيم پرداخت.
در بخش پاياني برنامه، کودکان با گلبازي و سفالگري به سرپرستي گروه گوناگون سفالگرهاي برجسته استان خوزستان که در ارتباط با پايگاه هستند، تاريخ را به صورت لمسي و برخورد از نزديک خواهند آموخت./119
انتهای پیام/