خلاء گوشه چشمي به ايران در بازار گردشگري محسوس بود

به گزارش ميراث‌آريا(chtn) مدير عامل شرکت نمايشگاه هاي ميراث فرهنگي و گردشگري در آئين رونمايي از اين کتاب تصريح کرد: معرفي ايران عزيز و واکاوي سرمايه هاي گرانقدر ميراث فرهنگي، تاريخي و طبيعي آن و تجلي چشم انداز اين دارايي‌هاي ارزشمند در آوردگاه هاي فرهنگي و نمايشگاهي، يکي از مقدس ترين و باارزش ترين وظايفي است که بدان اشتغال داشته و از منظر قلبي و اعتقادي اين امر را ذکري بزرگ مي‌دانيم، چراکه معرفي ايران در برهه کنوني – آن‌هم در طلايي ترين دوره تاريخ معاصر- يک دغدغه ملي به شمار مي رود.

محمد حسين برزين تصريح کرد: امروزه در عرصه جهان شاهديم که قهر و عصبيت گرفتار آمده از ضلالت غرب و تهاجم فرهنگي، استکبار جهاني با بهره گيري از همه تکنولوژي و توان رسانه‌اي ، سعي در ايجاد مانع براي تلالو انوار خيره کننده هزاران سال تمدن و سابقه کم نظير علمي، ادبي، فلسفي، عرفاني، طب و ساير فنون ايراني - اسلامي ما کرده است.

وي افزود: بيش از پيش بر آن بوده ايم تا ضمن دست يافتن به شناختي عميق از وضع موجود بازارهاي گردشگري جهان و بهره گيري از تکنولو‌ژي هاي نوين ارتباطاتي و رسانه اي، ايران را آنگونه که شايسته و بايسته نام آن باشد، معرفي کنيم.

مدير عامل شرکت نمايشگاه هاي ميراث فرهنگي و گردشگري گفت:حضور منسجم ايران در 60 نمايشگاه گردشگري خارجي ، 10 هفته فرهنگي در بازارهاي هدف گردشگري، برپايي 15 نمايشگاه عکس ، برگزاري 10 همايش مرتبط با مفاخر ايران همچون رودکي که تداوم آن را در سال جاري با شکوهي بزرگتر در همايش هزارمين سال سرايش شاهنامه جهاني شاهد خواهيم بود، گواه مدعاي ما است.

برزين افزود: توليد ميليوني 638 نوع اقلام فرهنگي – تبليغاتي در 17 زبان زنده نيز شاهد ديگري است که ما دل بسته به اميد کسب توفيق از تلاش دست برنداشته ايم و در نمايشگاه هاي بزرگ گردشگري و صنايع وابسته حضور قدرتمندي داشته ايم.

مدير عامل شرکت نمايشگاه هاي ميراث فرهنگي و گردشگري گفت:حوزه تبليغات و نمايشگاه هاي سازمان که دي ماه 1384با هدف ساماندهي تبليغات گردشگري و حضور منسجم جمهوري اسلامي ايران در عرصه‌هاي بين المللي در سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور شکل گرفت، با بهره گيري از راهبردهاي تبليغاتي و نمايشگاهي موفق شد تا در سطح جهاني، تحولات گردشگري و جايگاه رفيع ايران در حوزه صنعت توريسم را به خوبي نمايان سازد. به گونه‌اي که در حوزه تبليغات با توليد تيزرهاي گردشگري و پخش از شبکه‌هاي الجزيره، يورونيوز وMBC به خوبي موفق شديم تا نگاه توراپراتورها، تورگردانان بزرگ و گردشگران جهان را به زيبايي‌ها و ظرفيت‌هاي ايران معطوف کنيم.

وي با اشاره به رونمايي از کتاب گوشه چشمي به ايران اين کتاب را يک اثر بي بديل فرهنگي و گردشگري ذکر کرد که با نگاه عميق به معرفي ايران براي گردشگران خارجي، خلق شده و از هم اکنون در معرکه بازارهاي جهاني، با شکوه و عظمت تمام، رخ مي نماياند.

برزين گفت: اين اثر که در نوع خود نخستين پديده مکتوب و مصور به زبان انگليسي در حوزه نشر به شمار مي رود، حاصل 4 سال مطالعه، پژوهش، تحليل محتوا و بازارسنجي گردشگري ايران در نمايشگاه هاي معتبر گردشگري جهان است که خلا آن همواره در عرصه گردشگري و بازاريابي احساس مي‌شد.

وي با اشاره به حمايت هاي ، رييس جمهور ، ، مشاور عالي و رييس دفتر رييس جمهور و ، رئيس سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري در تدوين کتاب A GLIMPSE OF IRAN تصريح کرد: اين اثر ارزشمند را به ملت بزرگ،نجيب و فهيم ايران هديه مي کنيم.

وي ضمن تشريح ويژگي‌هاي کتاب گوشه چشمي به ايران گفت: در اين کتاب معرفي ايران در دو بخش کلي گنجانده شده است. ابتدا با ديدگاهي جامع جاذبه ها وظرفيت ها و توانايي هاي گردشگري کشورمان در مباحثي همچون طبيعت ، تنوع فرهنگي ، تاريخ، ميراث جهاني ، مذاهب ، هنر ايراني ، زبان وادبيات ، صنايع دستي ، مشاهير ايراني ، مناطق آزاد ، روستاهاي شگفت انگيز ، توريسم سلامت ، يادمان‌هاي دفاع مقدس، غذا هاي ايراني ، سوغات ، موزه ها وايران امروز ( زندگي شهري ، اقتصاد ، انرژي ، صنعت ، حمل ونقل ، کشاورزي ، ورزش ) تشريح شده و سپس به معرفي استان‌هاي 30 گانه کشور همراه با امکانات گردشگري و توانمندي هاي اين مناطق در عرصه صنعت گردشگري پرداخته شده است.

برزين گفت:ارايه سيمايي مانا و مبتني بر حقيقت به همراه معرفي ظرفيت ها و چشم انداز هاي گردشگري کشور بلندآوازه ايران در جهان، تصويري است که اکنون با همت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ايران درحال تکوين و شکل گيري است.

وي افزود:سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري با نگاهي بنيادي به چشم انداز ۲۰ ساله گردشگري همواره در صدد آن بوده تا با تبليغات محيطي و جهاني، جايگاه ايران را در ميان کشورهاي گردشگرپذير، به عنوان مقصدي امن و رقيبي قابل اعتنا تثبيت کند.

مدير عامل شرکت نمايشگاه هاي ميراث فرهنگي و گردشگري درپايان تصريح کرد:مي دانيم که راه دشوار است و شايد در نگاه نخست دست نيافتني به نظر مي‌رسد، اما با اتکا به فضل الهي و عزمي جزم، در تلاشيم تا با حضور هدفمند در سبد جهاني تبليغات گردشگري، کليه مباحث هدف گذاري شده در سند چشم انداز 20 ساله گردشگري را محقق سازيم. ما بر اين باوريم که مي توانيم و اين توانستن و خواستن براي توسعه پايدار صنعت گردشگري، حق ايران و زيبايي هاي بي بديل و جلوه‌هاي کم‌نظير آن است.
/115

انتهای پیام/

کد خبر 1389022117