اقدام رسانه ملي در معرفي جاذبه‌هاي کشور قابل تقدير است

به گزارش ميراث آريا(CHTN) ، سيد رضا موسوي در مراسم تجليل از فعالان ستاد تسهيلات آذربايجان شرقي گفـت: رسانه ملي در سال جاري در زمينه معرفي جاذبه هاي کشور موفق عمل کرد و شبکه اول سيما توانست جاذبه هاي کشور را معرفي کند.

وي با بيان اينکه کشور ما داراي برند گردشگري فرهنگي است،متذکر شد: ايران کشوري فرهنگي،اسلامي،تاريخي و با تمدني کهن است و کشوري نيست که فرهنگ آن با ورود گردشگر دچار آسيب شود.

اين مقام مسئول در سازمان ميراث فرهنگي تصريح کرد: بعضي از کشورهاي دنيا گردشگري را جايگزين نقت کردند و در اين زمينه به حدي شتابان حرکت کردند که فرهنگ آنها آسيب ديد.

وي با اشاره به قابليت‌ها و پتانسيل هاي کشور در حوزه گردشگري ادامه داد: هر زماني بخش خصوصي سرمايه گذاري کند منابع ما تبديل به جاذبه هاي قابل استفاده خواهد شد.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي با اشاره به برنامه هاي معاونت گردشگري گفت: يکي از برنامه هاي اين معاونت در حوزه گردشگري سلامت است و دفاتر خدمات مسافرتي ما مي‌توانند در حوزه گردشگري سلامت و بخصوص طب سنتي فعاليت کنند .

موسوي همچنين با اشاره به ظرفيت هاي گردشگري مذهبي کشور گفت: 300 ميليون شيعه در دنيا وجود دارد که اگر ما بتوانيم تنها 10 درصد از اين تعداد را جذب کنيم 10 ميليون گردشگر از سند چشم انداز جلوتر خواهيم بود.

وي با اشاره به تعدا مسافرت‌هاي نوروزي در سال جاري گفت: امسال 120 ميليون نفر سفر در ايام نوروز در کشور وجود داشت و اين آمار از اين رو حائز اهميت است که بر اساس آن مي‌توان براي آينده برنامه ريزي کرد.
/106

انتهای پیام/

کد خبر 138902223