فرش قرمزي که بالي براي گردشگران تايلند پهن مي‌کند

به گزارش ميراث آريا(chtn)،‌ بحران سياسي طولاني مدت تايلند، هراندازه تاثير سوء برگردشگري اين کشور گذاشت به همان ميزان براي مناطق همجوار آن سودمند بود به نحوي که مقامات گردشگري اندونزي نيز از افزايش حضور گردشگر در اين کشور خبر داده اند.

طبق آمار ارائه شده، حضور گردشگر در جزيره بالي، در مدت زمان آغاز و گسترش آشوب‌هاي خياباني در تايلند با رشدي نزديک به 19 درصد در مقايسه با سال گذشته به بيش از 550 هزار نفر افزايش يافته و رکرودي کم نظير را برجاي گذاشت.

به گفته يکي از تحليلگران گردشگري اندونزي، تصوير بالي به عنوان يک مقصد فعال گردشگري پس از دو واقعه بمب گذاري در سال‌هاي 2002 و 2005،‌ مخدوش شده و آمار ورود گردشگر به آن کم شده بود ، اما در حال حاضر با بازگشت آرامش به اين منطقه و نامساعد شدن شرايط مناطق رغيب همچون تايلند و بانکوک اين جزيره شاهد ورود گردشگراني از کشورهاي استراليا، چين و ژاپن است که تا پيش از اين به دلايل قبلي به اين جزيره مسافرت نمي‌کردند.

گفتني است پيش از اين نيز، دولت مالزي نابسامان شدن اوضاع داخلي تايلند را به سود اين کشور اعلام و از برنامه‌هاي خود براي جذب گردشگران تايلند خبر داده بود./109

انتهای پیام/

کد خبر 1389030336