سيدحسن قدمگاهي افزود: رشد ، توسعه گردشگري، امنيت و توريسم موازي با هم است و توريسم امنيت ميآورد .
وي با بيان اينکه انتظار سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري از نمايندگيهاي وزارت امور خارجه در کشورهاي مختلف اين است که حوزه گردشگري را در اولويت برنامههاي خود قرار دهند ، تصريح کرد: اگر در حوزه گردشگري رشد نداشته باشيم، در مابقي حوزههاي اقتصاد نيز رشد نخواهيم داشت.
وي با بيان اينکه گردشگري فقط وابسته به هتل، مهمانپذير و مراکز اقامتي نيست ، اضافه کرد: گردشگري از ابتداي ورود يک گردشگر به کشور آغاز ميشود و تا وقتي گردشگر از کشور خارج ميشود وجود دارد.
قدمگاهي همچنين گفت: سرمايهگذار خارجي سرمايه خود را به مکانهايي ميبرد که جذابيت، اطمينان و امنيت داشته باشد و سرمايهگذار دنبال امنيت است.
وي ادامه داد: بايد با اطلاعات به روز مصلح باشيم تا سرمايهگذاران منابعي که احتياج دارند را در کشور ما به دست آورند.
قدمگاهي با بيان اينکه در حوزه سرمايهگذاري در حال حل کردن يکسري از مشکلات هستيم، خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر مشکل کمبود سرمايهگذار نداريم بلکه مشکل منابع داريم.
وي اضافه کرد: مشکلي که ما در تمام بخشهاي اقتصاد و صنعت داريم اين است که منابع تزريقي ما محدود است.
وي همچنين گفت: براساس نقل قولها حدود 675 روز طول ميکشد تا يک فرد در کشور ما بتواند مجوز کارخانه بگيرد، در حالي که براساس قانون بايد 40 روزه اين مجوز گرفته شود که يکي از راهحلهاي آن تکگيشهاي کردن صدور مجوزهاست. با توجه به اينکه سازمان سرمايهگذاري زيرمجموعه وزارت اقتصاد است.
قدمگاهي ادامه داد: با راهاندازي کارگزاريها که قسمتي از بخش خصوصي است، با دو بخش فعاليت در ايران و در خارج از کشور ميتوانيم برنامهها را در اين بخش دنبال کنيم .
وي با بيان اينکه توقع ميراث فرهنگي از کارشناسان نمايندگيهاي وزارت امور خارجه در کشورهاي مختلف کمک و ارتباط با کساني است که در خارج از کشور قصد گرفتن مجوزها را دارند تصريح کرد: ما اين روند را شناسايي و مهيا مي کنيم و از اشخاص حقوقي در ايران و افراد حقيقي توانمند خارج از کشور براي انجام فعاليتهاي اقتصادي دعوت ميکنيم به ايران بيايند.
وي اضافه کرد: همچنين نقش ميراث فرهنگي به جز اين موارد اين است که حمايتهاي قانوني و مکاتبهاي را انجام دهد و به آنها کمک هزينههاي ويژهاي دهد.
قدمگاهي خاطرنشان کرد: همچنين نمايندگيهاي وزارت امور خارجه در خارج از کشور بايد برندهاي معتبر و معروف دنيا را شناسايي کنند تا به ايران آمده و در ايران نيز سرمايه گذاري کنند.
وي همچنين گفت : وب سايتها و پکيج فرصتهاي سرمايه گذاري را براي معرفي به سرمايه گذاران خارجي آماده کردهايم .
/104
انتهای پیام/