شرايط  صدور مجوز دفاتر خدمات مسافرتي سخت‌تر مي‌شود

سيدرضا موسوي در گفتگو با ميراث‌آريا(chtn) ضمن اعلام اين خبر افزود: مقايسه ميان آمار گردشگران ورودي به کشور و گردشگران خروجي حاکي از اين است که تعادل لازم در حوزه تورگرداني ورودي و خروجي به رغم وجود بيش از دو هزار و 500 دفتر خدمات مسافرتي و گردشگري در کشور وجود ندارد.

وي ادامه داد: پيش از اين طي بخشنامه‌اي اعلام کرده بوديم که تمامي دفاتر خدمات مسافرتي که در زمينه تورهاي خروجي فعاليت مي‌کنند بايد به ازاي 70 درصد گردشگر خروجي، 30 درصد گردشگر خارجي به کشور وارد کنند.

موسوي تصريح کرد: بسياري از دفاتر خدمات مسافرتي نيز مخالفت خود را با اين طرح اعلام کردند و گفتند که اجراي آن امکان‌پذير نيست؛ چراکه از تخصص لازم در اين حوزه برخوردار نيستند، ما هم اعلام مي‌کنيم چنانچه تخصص لازم را ندارند دفتر آنها بايد لغو شود، چراکه تنها براي خروج گردشگر از کشور مجوز نمي‌دهيم.

وي متذکر شد: در تمام دنيا بخشي از فعاليت دفاتر خدمات مسافرتي بردن تور به خارج از کشور است و عمده فعاليت آنها به ورود گردشگر به کشورشان معطوف شده است، به طوريکه از اين ظرفيت براي توسعه گردشگري داخلي خود بهره مي‌برند.

معاون گردشگري با اشاره به اينکه بيشترين فعاليت دفاتر خدمات مسافرتي کشور در زمينه تورهاي خروجي است، خاطرنشان کرد: به اين ترتيب مي‌توان گفت که ما به دفاتر خدمات مسافرتي محوز مي‌دهيم که ارز مملکت را به خارج از کشور ببرند که اين اشتباه است و نياز به بازنگري دارد.

وي تصريح کرد: در اين زمينه بازنگري لازم از سوي دفتر امور مراکز خدمات گردشگري و استانداردسازي در دست انجام است به طوريکه پس از اين مجوزهاي دفاتر به صورت يکساله صادر مي‌شود، چنانچه در اين يکسال نتوانند در زمينه گردشگران ورودي فعاليت کنند مجوز آنها را باطل کرده و ديگر مجوز نمي‌دهيم.

موسوي خاطرنشان کرد: از ديگر شرايط صدور مجوز داشتن حداقل سه سال سابقه بيمه است، يعني فرد متقاضي بايد علاوه بر داشتن مدرک ليسانس از سابقه سه سال فعاليت در اين حوزه نيز برخوردار باشد./115

انتهای پیام/

کد خبر 1389031970