برند گردشگري شعار نيست ، حقيقت است

به گزارش ميراث آريا(CHTN)مسئول دپارتمان کارشناسي ارشد تبليغات در دانشکده صداو سيما تصريح کرد:هر ملتي از تمدن، تاريخ، موقعيت تاريخي و جغرافيايي و توانائي هاي ديگر کشورها تصويري را در ذهن خود ايجاد مي‌کند که به آن تصوير ذهني (Image) مي گويند.

محمود دهقان درسمينار تخصصي راهبردهاي ساخت برند درصنعت گردشگري خاطرنشان کرد: بسياري از مسئولين گردشگري کشورهاي توسعه يافته تلاش کرده و مي کنند تا اين تصوير را با پيام هاي دلخواه خود براي ديگر ملت‌ها ترسيم کنند و با آن تصوير ذهني گردشگران ديگر کشورها را براي بازديد از کشور خود جلب کنند. اين اقدام که \"برند گردشگري\" نام دارد فقط يک نام يا شعار نيست بلکه از نظر تأثيرگذاري بر مخاطبين يک فرصت، يک ظرفيت و يک حقيقت است.

وي تصريح کرد:با توجه به هدف گيري سازمان جهاني گردشگري در سال 2020 مبني بر گردش مالي 6/1 تريليون دلار، به نظر مي آيد که فرصتي براي بخش گردشگري ايران در ارتقاء جايگاه گردشگري کشور ايران از مقام شصتم به مقام بالاتر در جهان و افزايش سهم درآمد ساليانه از 08/0 در سال 2009 به عددي بالاتر است براي ارتقاء اين جايگاه اولين اقدام ضروري طراحي \"برند گردشگري\" کشور و سپس آسيب شناسي صنعت گردشگري در کشور و در انتها تدوين کمپين هدفمند تبليغاتي براي ارتقاء جايگاه گردشگري کشور و جذب گردشگران بيشتر براي بازديد از توانائي هاي تاريخي، قومي و موهبت‌هاي الهي اين سرزمين است.

وي با اشاره به مقاله ارائه شده به سمينار خاطرنشان کرد:با استفاده از روش آسيب شناسي علمي (مدل S.W.O.T) کاستيها، توانائيها، فرصتها و تهديدهاي فقدان برند صنعت گردشگري ايران مورد بررسي قرار گرفته است بدان اميد که اقدامات عاجل متوليان امر سياستگذاري گردشگري و NGOها و بخش‌هاي خصوصي دست اندرکار امر گردشگري بتوانند با اقدام به موقع از چرخه اقدامات بي حاصل و تبليغات پرهزينه و غير موثر رهايي يابند. /121


انتهای پیام/

کد خبر 1389032019