عليرضا قهاري با بيان اينکه در معماري شهري، توجه به گروههاي سني مختلف از جمله کهنسالان، کودکان و نوجوانان و حتي بهبود شرايط زندگي معلولان و ناتوانان جسمي همواره ديده نشده است افزود: رسانهها به دليل سر و کار داشتن با آحاد جامعه ميتوانند توجه به اين موارد را به مسئولان و مقامات مرتبط، هشدار دهند.
قهاري با اشاره به نقش تعيينکننده رسانهها در مواردي چون صرفهجويي در انرژي، حفاظت از محيط زيست يا بناهاي ماندگار و ميراث گذشتگانمان که به تدريج در حال فراموشي هستند گفت: همچنين رسانهها ميتوانند براي تشويق سرمايه گذاري در حوزه ساخت و ساز و توسعه پايدار موثر باشند.
اين کارشناس معماري از رسانهها خواستار جلب توجه و هشدار به مخاطبان، متوليان و سرمايه گذاران به مواردي چون شناخت هويت ايراني و اسلامي، طراحي مناسب براي فضاهاي مذهبي، آموزشي و صنايع شد که در نتيجه ميتوان شاهد افزايش سطح کيفي زندگي نيز بود.
قهاري در پايان بزرگترين وظيفه رسانهها را فرهنگسازي براي زندگي انسان معاصر در فضاهاي مطلوب، کم هزينه و پرنشاط دانست که انسان را براي حضور در عرصه توليد و فعاليت آماده ميکند./119
انتهای پیام/