آداب سفر درکتاب‌هاي داستان

به گزارش ميراث آريا(CHTN) مديرکل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان تهران با بيان اين مطلب خاطرنشان کرد: در تابستان سال گذشته حدود 11 ميليون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌اي در استان تهران جابه‌جا شدند، و در سال جاري براي جابه‌جايي 15 ميليون مسافر در ايام تابستان برنامه‌ريزي شده است.

فرهاد صالحيان با تأکيد بر ضرورت تغيير رويکرد خدمات پايانه‌هاي مسافري مبني بر تبديل پايانه تنها به محل سوار و پياده شدن مسافر، تصريح کرد: در اين راستا ضمن ايجاد هماهنگي با تشکل‌هاي صنفي براي پيش‌فروش بليت ناوگان، ‌به گونه‌اي برنامه‌ريزي شده است که تا پايان سال جاري، 30 درصد بليت‌هاي اتوبوس در خارج از پايانه‌ها به فروش برسد.

‌صالحيان خاطرنشان کرد: براي ايام تابستان پيش‌فروش بليت به صورت اينترنتي، تلفني و پيامکي صورت مي‌گيرد، که در روش اينترنتي، متقاضيان به پايگاه اينترنتي هر شرکت مسافربري رجوع و اقدام به خريد بليت مي‌کنند.

وي ادامه داد: از اول مهرماه سال جاري تمامي شرکت‌هاي تعاوني مسافربري مجهز به يک شماره‌ پيامک واحد مي‌شوند و با وجود آنکه اين مورد موجب کاهش رقابت شرکت‌ها تعاوني مسافري مي‌شود، اما مسافر در پيامک اول درخواست دريافت بليت را ارايه مي‌دهد و پس از دريافت پيامکي مبني بر تعيين نام شرکت‌ تعاوني، در پيامک دوم شرکت مسافربري مورد نظر را مشخص مي‌کند.

صالحيان با تأکيد بر اينکه در سکوهاي سوارشدن مسافر نيز موانع و مشکلات پيش‌رو در پايانه‌ها بر طرف شد، خاطرنشان کرد: تا چندي پيش رانندگان اتوبوس‌ها بسيار زودتر از موعد سفر يا با تأخير وارد سکو مي‌شدند، اما در حال حاضر تنها اتوبوس‌هايي وارد سکوي ‌مسافر مي‌شوند که حداکثر 10 دقيقه به زمان سرويس‌دهي آنها مانده باشد تا به اين ترتيب سکوها خلوت شود.

صالحيان تصريح کرد: طي هماهنگي به عمل آمده با شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي، به گونه‌اي برنامه‌ريزي شده است که تأمين سوخت وسايل نقليه عمومي در ايام پرتردد سفر با مشکلي مواجه نباشد و از شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي خواسته شده است تمهيداتي بينديشند تا رانندگان حمل و نقل عمومي، بدون نوبت اقدام به سوخت‌گيري کنند.

مدير کل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان تهران ادامه داد: همچنين طي هماهنگي انجام شده با شهرداري تهران، چندين جايگاه تأمين سوخت اتوبوس در پايانه‌ها تعبيه شده است تا به اين ترتيب زماني که راننده در پايانه براي نظافت وسيله نقليه خود منتظر است، قادر به دريافت سوخت نيز باشد و در طول مسير نيازي به توقف در جايگاه سوخت رساني نداشته باشد.

صالحيان با بيان اينکه از مهمترين اقدامات انجام شده در برقراري سفر ايمن در ايام تابستان، مي‌توان به برگزاري جلسات متعدد با کميته ايمني راه‌ها اشاره کرد، افزود: دستگاه‌هاي متولي و عضو در کميسيون ايمني راه‌ها نظير اداره کل راه و ترابري، پليس راه، اورژانس،‌ هلال احمر و از اين قبيل بايد اقدامات خود را براي افزايش ايمني سير در ايام تابستان به صورت مستند انجام دهند.

مدير کل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان تهران افزود: به تمامي رانندگان توصيه شده است از حمل کالاي تجاري در اتوبوس‌هاي حمل مسافر خودداري کنند که در صورت مشاهده اين تخلف با رانندگان برخورد قانوني خواهد شد.

مدير کل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان تهران اظهار داشت: در تابستان سال گذشته 113 هزار فرم نظر‌سنجي و نيز در ايام نوروز 1389 همين تعداد برگ نظر‌سنجي بين مسافران حمل و نقل عمومي بين شهري استان تهران، توزيع و پس از تکميل توسط مسافران، از سوي اين مديريت بررسي، ارزيابي و تحليل شد.

مدير کل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان تهران تصريح کرد: سامانه‌ پيام کوتاه 3000143، تلفن گوياي سازمان و تلفن مستقيم مديرکل به شماره 88899905، آماده دريافت نظريات مسافران، شکايات و پيشنهادات آنها در مورد ناوگان حمل و نقل عمومي بين شهري استان تهران است. /121

انتهای پیام/

کد خبر 1389042762