يافته‌هايي جديد از ساکنان اوليه مکزيک کشف شد

به گزارش ميراث آريا(chtn)‌،‌‌ کاوش‌هاي محققان موسسه تاريخ و مردم شناسي مکزيک در شمال اين کشور منجر به کشف کوره‌اي مخصوص ذوب مس با قدمت بيش از 800 سال شد.

محققان معتقدند، کشف اين کوره، به آن دليل که يکي از اولين يافته‌هاي متعلق به اوايل دوره پسا کلاسيک اين کشور در حدود 900 تا 1200 سال پيش بوده، از اهميت ويژه‌اي برخوردار شده است.

بررسي‌هاي صورت گرفته روي اين کوره نشان داد که مصالح به کار رفته در ان از سنگ بوده و خاکستر و ذرت سوخته نيز به عنوان سوخت آن مورد استفاده قرار مي‌گرفتند.

پيتر خيمنز، سرپرست تيم باستان‌شناسي گفت:‌به نظر مي‌رسد منطقه ال تئول، از مراکز مذهبي اقوام کاسکان در اواخر سلطنتشان بر مکزيک بوده و يکي از نخستين مناطق در امريکاي جنوبي محسوب مي‌شود که نزديک به 18 قرن از سال 200 پيش از ميلاد تا 1540 ميلادي محل سکونت بوده است.

همچنين دو هرم و بخشي از يک زمين بازي به همراه مقبره‌هايي که نشان ازتغييرات در نحوه کفن و دفن ساکنان باستان منطقه مي‌دادن نيز در کنار کوره کشف شد.

خيمنز خاطر نشان کرد:‌با مشاهده دقيق‌تر در اطراف اهرام، مي‌توان به آثاري از آتش در اطرافشان پي برد. اهرامي که متعلق به سال‌هاي 600 تا 900 ميلادي و دوره اپي کلاسيک بوده اند.

برخي از مقبره‌ها نيز به سبک مقبره‌هاي جعبه‌اي ايحاد شده و در فاصله‌ سال‌هاي 200 تا 500 ميلادي که زمان تغيير شيوه کفن و دفن از سبک اقوام غربي مکزيک به ساکنان منطقه باخيو و دره مکزيک، به وجود آمده بودند.

باستان‌شناسان اين منطقه را مملو از نشانه‌ها و آثاري تاريخي معرفي کرده و از ادامه کاوش‌هاي خود تا آينده‌اي نامعلوم خبر دادند./109

انتهای پیام/

کد خبر 1389043023