نظام توليد صنايع‌دستي ما محصول‌گرا است

به گزارش ميراث‌آريا(chtn) حمدالله پيشرو؛ مشاور رئيس اداره بازرگاني استان قم در نخستين کارگاه آموزش روش‌هاي بسته‌بندي صنايع‌دستي و تأ‌ثير آن در افزايش فروش محصولات بر نقش بازاريابي و مديريت بازار صنايع‌دستي در افزايش فروش صنايع دستي تاکيد کرد.

وي نيازسنجي بازار و فرهنگ‌سازي براي خريد محصولات صنايع‌دستي ايراني را در بازارهاي داخلي و خارجي مورد تأکيد قرار داد و خاطرنشان کرد: عدم انجام تحقيقات بازاريابي صنايع‌دستي زوال اين صنعت در بازارهاي داخلي و خارجي را به دنبال خواهد داشت.

وي با بيان اينکه ايران پس از چين و هند سومين کشور صادر کننده صنايع‌دستي در دنيا است، بيان داشت: نبود افراد متخصص در خصوص نيازسنجي بازار مصرف، فقدان نوآوري، مواد اوليه نامرغوب، نبود مراکز اطلاعاتي در خصوص صنايع دستي، بسته‌بندي نامرغوب و عدم انجام تحقيقات بازاريابي را از مشکلات اين صنعت عنوان کرد.

مشاور رئيس اداره بازرگاني استان قم يادآور شد: متأسفانه ما در کشور خود کمترين توجهي به نياز بازار مصرف خارجي، قدرت خريد، سليقه افراد در کشورهاي نداريم و تنها محصولات خود را طبق روال گذشته و بودن کار کارشناسي توليد مي‌کنيم در حالي که بايد به سلايق و علايق ساير کشورها نيز توجه داشته باشيم.

پيشرو، توسعه نمايشگاه‌هاي داخلي و خارجي، شناسايي کانال‌هاي جديد توزيع و فروش محصولات، احداث مراکز تجاري فروش صنايع دستي در کشورهاي ديگر، توسعه تحقيقات بازاريابي در حوزه صنايع دستي، توسعه بازارهاي مجازي و الکترونيکي، اعزام هيئت‌هاي تجاري و ... را از پيشنهادات کاربردي در خصوص توسعه بازار صنايع‌دستي عنوان کرد.

اين مقام مسئول در اداره بازرگاني استان قم با تاکيد بر حضور در نمايشگاه‌هاي داخلي و خارجي خاطرنشان کرد: نمايشگاه‌هاي داخلي و خارجي بايد با استفاده از فروشندگان با اطلاع در خصوص صنايع‌دستي برپا شود تا زمينه معرفي هرچه بيشتر اين محصولات فراهم شود.

/115

انتهای پیام/

کد خبر 1389051042