وي افزود: ظرفيتهاي موجود نيز پاسخگوي اين هدف هستند و درحال حاضر اين اقدام درسطح متوسط انجام ميگيرد.
سعيد رحيمي گفت:آنچه در شرايط موجود قابل انجام است جايگزيني عمان و بندر چابهار به جاي دبي است و راه اندازي خط ريلي چابهار اين هدف را محقق خواهد کرد.
او گفت:اگر ظرفيتهاي مشترک ايران و عمان در حوزه ترانزيت مورد توجه قرارگيرد بايد سرمايه گذاري و مساعدت مشترکي درراستاي ايجاد زير ساختهاي ترانزيت از سوي دو کشور انجام شود.
به گفته رحيمي بحث راه آهن امروز در دستور کار وزارت را ه است و به عنوان يک ضرورت کلان پيگيري ميشود.
مدير منطقه آزاد چابهارگفت :مشارکت طرف عماني در ايجاد اين شبکه درقالب سرمايهگذار و بهرهبردارقابل طرح است و سرمايهگذاري مورد نياز براي اين پروژه حداکثر يک ميليون دلارپيش بيني شده است./122
انتهای پیام/