وي در ادامه نيز با اشاره به اينکه استفاده نامحدود خودروها در شهرهاي بزرگ و کوچک موجب به کارگيري منابع انرژي غيرقابل تجديد، اثرات گلخانهاي، عدم رضايت شهروندان از ميزان بالاي آلودگي صوتي و هوا شده است. افزود: در اين پژوهش سعي شده روند مصرف حاملهاي انرژي در بخش حملونقل کلانشهر تهران در يک دوره 5 ساله به منظور بررسي وضعيت موجود مصرف و نيز تعيين سهم حملونقل عمومي در مصرف حاملهاي مذکور و همچنين نقش توسعه حملونقل عمومي در بهبود کيفيت هوا که از اساسيترين معضلات محيطزيستي کلانشهر تهران است بررسي شود.
مهندس فرنازقبادي در ادامه افزود: بطور کلي مصرف نهايي انرژي در بخش حملونقل در جهان در سال 2005، 91/2182 ميليون تن معادل نفت خام بوده است که از اين مقدار، 3/254 ميليون تن معادل نفت خام يعني 65/11 درصد سهم کشور ما در مصرف نهايي انرژي در بخش حملونقل جهان بوده که در مقايسه با ساير کشورها رقم قابل توجهي است.
مهندس قبادي در ادامه با بيان اينکه سهم استان تهران در کل مصرف انرژي کشور در سال 1385، 4/14 درصد بوده است و در بخش حمل و نقل 4/17 درصد از کل مصرف حمل و نقل کشور سهم داشته است گفت: بررسيها نشان مي دهد که طي يک دوره 5 ساله در استان تهران 8/98 درصد از مصرف بنزين، 67/44 درصد از مصرف نفتگاز و 82/0 مصرف گاز طبيعي به بخش حملونقل اختصاص داده شده است.
وي در ادامه گفت: آمار مصرف حاملهاي انرژي در کلانشهر تهران نشان ميدهد که کاربرد گاز طبيعي در بخش حملونقل درون شهري در حال افزايش است. /122
انتهای پیام/