بخشي از خيابان ولي عصر حدفاصل خيابان شهيد بهشتي تا خيابان شهيد مطهري از هفته گذشته با نصب نرده هاي جداکننده براي جداسازي خط ويژه اتوبوس به دو نيم تقسيم شده است .
اين امر، باعث ايجاد تراکم خودروها و ترافيک سنگين در اين خيابان شده و به رغم تلاش مسوولان شهري و پليس، همچنان اين وضعيت بر اين خيابان شهر حاکم است.
عده اي از عابران پياده مي گويند: براي پياده روي و عبور از عرض خيابان، مجبوريم مسافت طولاني را پياده برويم که اين امر موجب سلب آسايش ما شده است.
آنان مي افزايند: به نظر مي رسد آسايش شهروندان براي مديريت شهري از اهميتي ندارد.
'محسن اکبري' يک عابر پياده مي گويد: هيچ پل عابر پياده اي در اين محل وجود ندارد و با نصب نرده هاي جداکننده در وسط خيابان، بيشترين اجحاف به عابران پياده شده است.
وي با طرح اين سووال که از شهردار بايد پرسيد طرح هاي شهري به چه قيمتي بايد در شهر اجرا شود و پياده روي در شهر پر از دود بهتر است يا تردد با خودرو در زماني طولاني تر؟ اضافه مي کند: با اجراي اين طرح ،شهروندان و عابران پياده اولين قربانيان آزمودن نتايج آن هستند.
' اکرم مينايي ' عابر پياده ديگر در اين باره مي گويد: اجراي اين طرح، علاوه بر اينکه موجب سلب حقوق تردد در اين بخش شهر شده است، سبب از بين رفتن زيبايي اين بخش از خيابان ولي عصر نيز شده است.
وي مي افزايد: شهرداري با انجام برخي از طرح هاي خود، آزادي تردد در شهر را از ما گرفته است؛ چنانچه اکنون آزادي براي عبور از عرض خيابان را در اين بخش از شهر نداريم.
مديرکل مهندسي حوزه معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران در اين باره مي گويد: راه عبور عابران پياده براي گذر از عرض خيابان محدود نشده است .
'حسن آقايي' مي افزايد: اکنون مقابل خط کشي هاي عابر پياده باز است و عابران مي توانند از عرض خيابان عبور کنند.
وي نبش خيابان ابن سينا، بالاتر از ايستگاه اتوبوس و نيز خيابان نهم را از جمله نقاط باز براي عبور عابران پياده در حدفاصل خيابان بهشتي تا مطهري برمي شمرد و مي گويد:عابران مي توانند از اين نقاط براي عبور از عرض خيابان استفاده کنند .
وي در پاسخ به اين سووال که چرا همزمان با اجراي اين طرح شهري، هيچ پل عابر پياده براي رفاه حال عابران پياده نصب نشده است؟ مي گويد: امکان نصب پل عابر پياده به دليل وجود درخت در حاشيه خيابان وجود ندارد.
202/
انتهای پیام/