وي با بيان اينکه رانندگان هوو تا پايان آذرماه براي دريافت معاينه فني زمان دارند، خاطرنشان کرد: براي کاهش ضريب تصادفهاي خودروهاي سنگين اقداماتي در دست اجراست که کاهش تصادف تمام خودروهاي تجاري را به دنبال خواهد داشت.
به گفته او در حال حاضر پليس راهنمايي و رانندگي بحث شمارهگذاري مجزاي کشنده و تريلر را دنبال ميکند تا بتواند هنگام ارائه شماره به تريلرها، استانداردهاي فني آنها را دقيقا چک کرده و آنها را تحت کنترل قرار دهد.
وي افزود: همچنين طرح تعريف ساعت کار مجاز فعاليت در شبانهروز براي رانندگان کاميونها نيز در حال تعريف است تا مانند اتوبوس، براي کاميونها نيز ساعت کار تعريف شده و مانع از فعاليت بيش از حد رانندگان کاميون در شبانه روز و در نتيجه افزايش احتمال خطاي انساني و بروز تصادفات شوند.
يکهزارع در ادامه گفتگو با ايسنا با بيان اينکه يکي از دلايل تصادفهاي اخير کاميونهاي هوو، فعاليت بيش از حد رانندگان در شبانه روز براي پرداخت اقساط خودرو بوده است، تصريح کرد: بنابراين با تعريف ساعت کار مجاز رانندگان کاميونها، آمار تصادفات و ضريب خطاي انساني نيز کاهش خواهد يافت.
وي درخصوص بحث پرداخت خسارت به رانندگان هوو گفت: پرداخت خسارت مربوط به مباحث کيفي نبوده و ادعاي مطرح شده در خصوص گرانفروشي اين خودرو است. با توجه به مستندات موجود، در فروش کاميونهاي هوو گرانفروشي اتفاق نيافتاده، بنابراين از مبادي قانوني به دنبال ثابت کردن اين مساله هستيم؛ هرچند که در نهايت تابع حکم قانونيم.
مديرعامل ايران خودرو ديزل تصريح کرد: چند سال پيش حکمي در خصوص گرانفروشي ايران خودرو ديزل صادر شد که پس از آن با اعتراض شرکت، حکم به دادگاه تجديدنظر رفته و دوباره تاييد شد. پس از آن دوباره به اين حکم اعتراض کرده و به ديوان عدالت اداري فرستاده شده که ديوان نيز حکم را نقض کرده و آنرا به شعبه هم عرض سازمان تعزيرات ارجاع داد که پس از تاييد دوباره حکم از سوي اين شعبه، شرکت دوباره اعتراض خود را بيان کرده و به دنبال احقاق حقوق قانوني خود است. /122
انتهای پیام/