به گزارش ميراث آريا (chtn) محمد باقر قاليباف در رابطه با اينکه چرا با وجود متوليان گوناگون در امر ترافيک اين معضل حل نمي‌شود؛ آيا ابزار قانوني در راه نيست و يا دستگاه‌ها تعلل مي‌کنند تصريح کرد: مهم‌ترين معضل ما در ترافيک مشکل مديريت است و چراکه سازمان‌هاي متعددي در اين زمينه تصميم‌گيري مي‌کنند.

او افزود: طي 5 سال مديريت در شهرداري و داشتن سوابقي در نيروي انتظامي و با افق فعلي که مشاهده مي‌شود فکر مي‌کنم با وجود تصميم گيران متعدد، در اين زمينه تصميم‌گيري جدي صورت نگيرد و در آينده نيز در اين زمينه اقدام قابل توجهي نشود.

او با ابراز اميدواري از تحقق مديريت شهري در بخش ترافيک افزود: اما شهرداري تهران با نيروي انتظامي تعامل سازنده دارد و در زمينه مسائل ترافيکي به درک واحدي رسيده است.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به اقدامات گسترده شهرداري براي حل معضل ترافيک خاطرنشان کرد: شهرداري با توسعه مترو و بي‌آرتي حرکت‌هاي موثري براي کنترل ترافيک بوجود آورده است و به جاي اينکه در مورد معضل ترافيک با يکديگر بحث کنيم تصميم گرفته‌ايم که فعلاً به طور موقت مشکلاتمان را با هماهنگي پيش ببريم.

شهردار تهران ادامه داد: در حال حاضر نيروهاي متخصص در حوزه ترافيک و کارشناسان به کمک شهرداري آمده‌اند به طوري که هم‌اکنون بيش از 140 گيت ورودي شهر به صورت مکانيزه کنترل مي‌شود و روزانه 71 هزار تخلف در سطح شهر ثبت شده و متخلفان جريمه مي‌شوند.

شهردار تهران با انتقاد از نبود يک مديريت واحد و يکپارچه براي حل معضل ترافيک تهران گفت: طي 5 سال مديريت در شهرداري و داشتن سوابقي در نيروي انتظامي و با افق فعلي که مشاهده مي‌شود فکر مي‌کنم با وجود تصميم گيران متعدد، در اين زمينه تصميم‌گيري جدي صورت نگيرد و در آينده نيز در اين زمينه اقدام قابل توجهي نشود.

قاليباف نقاط آبگرفتگي سطح شهر را در بارندگي اخير کمتر از 100 نقطه خواند و يادآور شد: اين در حالي است که در گذشته در زمان بارندگي بيش از 750 نقطه از شهر با ابتدايي‌ترين بارش دچار آبگرفتگي مي‌شد.

شهردار تهران در مورد اقدام مربوط به تونل‌سازي براي انتقال آب‌هاي سطحي خاطر نشان کرد: اين کار در شهرداري با جديت دنبال مي‌شود و چنانچه 550 کيلومتر از اين تونل و کانال‌ها براي جمع‌آوري آب‌هاي سطحي کامل شود بتوانيم مشکل آبگرفتگي در سطح معابر را به طور صد در صد مرتفع کنيم.

شهردار تهران همچنين در مورد افزايش احتمالي نرخ کرايه تاکسي از شهروندان تصريح کرد: به دليل آنکه از قيمت بنزين اطلاع ندارم نمي‌توانم اظهار نظر کنم اما افزايش نرخ کرايه تاکسي منوط به افزايش نرخ بنزين است که در صورت ثابت ماندن اين نرخ کرايه‌ها نيز افزايش نمي‌يابد.

ساخت‌وساز در دره اوين ادامه دارد

شهردار تهران همچنين پيرو اعتراض اعضاي شوراي شهر مبني بر غيرقانوني بودن ساخت‌وسازها در دره اوين نيز در پاسخ به سوال خبرنگاران در اين زمينه يادآور شد: ساخت‌و سازهاي صورت گرفته در دره اوين قانوني است و غير مجاز نيست چرا که پروانه قانوني براي ساخت و ساز وجود دارد و اقدامات انجام شده در اين منطقه قانوني است.

او افزود: به عنوان شهردار اين اجازه را ندارم که جلوي کار قانوني مردم را بگيرم چرا که در غير اين صورت بايد پاسخگوي ديوان عدالت اداري باشم.

شهردار تهران افزود: ابتدا بايد صاحبان پروانه‌هاي ساختماني را قانع کرد اما قانع کردن صاحبان 1500 واحد مسکوني کار دشواري است و زمان مي‌برد چراکه بايد به دنبال زمين معوض باشيم که اين کار براي شهرداري تهران هزينه‌هاي زيادي را به همراه دارد.

شهردار تهران ادامه داد: اعضاي شوراي شهر خودشان مي‌دانند که پيشنهاد دادم که اين ساخت‌وسازها به يک نقطه ديگري منتقل شود اما اين نقطه خوش آب و هوا است.202

انتهای پیام/

کد خبر 1389081522