به گزارش ميراث آريا(chtn) ، محمدرضا خباز سخنگوي کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب گفت: تا وقتي در تهران مديريت يکپارچه ترافيک وجود ندارد، نمي‌توان به تغيير شاخص‌هاي ترافيکي در حد مطلوب اميدوار بود.

وي با اشاره به اين که نمايشگاه‌ها و جشنواره‌هاي ترافيکي براي تبادل اطلاعات بين تهران و ساير کلان‌شهرها مفيد است، افزود: مهم‌تر از اين انتقال تجارب داخلي بومي‌سازي مطالعات خارجي است، ضمن آن که اين اتفاقات مي تواند فرصتي براي آسيب‌شناسي چندگانگي در مديريت ترافيک باشد.

خباز با بيان اين که هم‌چنان تأکيد داريم نپرداختن اعتبارات حمل و نقل عمومي يکي از اصلي‌ترين ضربه‌ها را به بدنه ترافيک تهران وارد مي‌کند، تصريح کرد: با اين وجود نبود مديريت واحد يکي از اصلي‌ترين دلايل مشکل ترافيک است که حتي به عدم دريافت اعتبارات حمل و نقل منجر مي‌شود.

وي با اشاره به اين که در صورت اعمال مديريت واحد در ترافيک تهران و ساير کلانشهرها مي‌توان اميدوار بود که اين بخش بتواند اقدام به جذب سرمايه‌هاي خارجي کند، اضافه کرد: در آن صورت مي‌توان کاستي‌هاي ناشي از عدم پرداخت اعتبارات دولتي را جبران کرد و اين در حالي است که در عمل شاهد چندپارگي مديريتي در حوزه ترافيک هستيم.

اين نماينده مجلس با تأکيد بر اين که بسياري از کلان‌شهرهاي دنيا طي چند دهه اخير توانستند خود را از گره‌هاي کور ترافيکي نجات داده و ترافيک خود را کنترل کنند، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه شانگهاي با 22 ميليون نفر جمعيت به عنوان يکي از آلوده‌ترين و شلوغ‌ترين شهرهاي دنيا بود، اما امروز نه تنها بر مشکل ترافيک فائق آمده بلکه از آب و هواي مناسبي نيز برخوردار است.

سخنگوي کميسيون اقتصادي مجلس در پايان با بيان اين که مشکل ترافيک تهران تنها مشکل وجود انبوه خودروها نيست، گفت: امروز پايتخت با مشکلات ساختاري در حوزه ترافيک رو در رو است که از جمله مي‌توان چندگانگي در مديريت ترافيک عدم تحقق مديريت واحد ترافيک را نام برد./122


انتهای پیام/

کد خبر 1389082257