وي افزود: درباره سامانه تلفني هم مي توان گفت که اين سامانه، امکان شنيدن چند موضوع درباره مسائل مربوط به ازدواج را فراهم مي کند.
چم حيدري در ادامه از رويکرد جديد موسسه در توسعه آموزش و خدمات غير حضوري گفت: در خدمات غير حضوري مخاطبان کشوري را هدف قرار مي دهيم و با اين نگرش مي توانيم فعاليت هاي خود را گسترش دهيم. البته همچنان خدمات مشاوره اي و آموزشي خود را با برنامه ريزي قوي تر ادامه مي دهيم.
وي ادامه داد: در همين راستا، از سه سال پيش يک مرکز تخصصي و پاسخگويي مسائل ازدواج و خانواده به نام \"آستان مهر\" راه اندازي شده است که در سال قبل بيش از 35 هزار مراجعه کننده داشته است.
به گفته معاون آموزشي موسسه خدمات مشاوره اي آستان قدس رضوي يکي ديگر از فعاليت هاي موسسه خدمات مشاوره اي آستان قدس در هفته ازدواج، معرفي بانک جامع اطلاعات اساتيد است که اطلاعات 300 کارشناس حوزه ازدواج از 24 استان کشور را در بر مي گيرد.
چم حيدري، با تاکيد بر اينکه انجام فعاليت هاي پژوهشي از جدي ترين فعاليت هاي موسسه خدمات مشاوره اي آستان قدس است، گفت: ما از سال ها قبل در شوراي علمي ازدواج و خانواده، سندهاي محتوايي و پروتکل هاي تحقيقي را با حضور اساتيد کشوري و استاني تدوين کرديم. و اکنون سر فصل هاي آموزشي قبل، حين و بعد از ازدواج را به طرح آموزشي تبديل کرده ايم که منبع درسي مفيدي براي مدرسان اين حوزه محسوب مي شود.
وي مخاطبان موسسه خدمات مشاوره اي را در دو گروه عام و مرجع معرفي کرد و اظهار داشت: مخاطبان عام، جواناني هستند که در آستانه ازدواج قرار دارند و گروه خاص يا مرجع، مخاطبان ديگر ما هستند که شامل چندين موسسه خدمات مشاوره و مربيان آموزشي است.
به گفته چم حيدري، برنامه ريزي براي مخاطبان دو گروه نيز بر مبناي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و مشخصا طلاق و توانمند سازي جوانان با افزايش دانش تخصصي در موضوع مهارت هاي زندگي است./122
انتهای پیام/