مدير پروژه تدوين بسته آموزشي کنسرسيوم صادراتي سازمان توسعه تجارت، ايجاد ارزش و انتقال فرهنگي را از مهمترين کارکردهاي صادرات صنايعدستي دانست و گفت: به وسيله اين هنرها ميتوان در مورد فرهنگ و آداب و تفکرات يک ملت اطلاعات مناسبي به دست آورد.
افتخاريان افزود: در زمينه صادرات، تسلط بر مهارتهاي ارتباطي، هدف گرا بودن، پيکار در ميدان رقابت و پشتکار در امر صادرات چهار اصل کليدي هستند که صنعتگران و هنرمندان بايد مد نظر قرار دهند.
به گفته وي، در دنياي امروز تلاش براي متمايز ساختن محصول و شرکت، توليدات انعطاف پذير به جاي توليد انبوه، سرعت و نوآوري در ارائه خدمات بهتر و بيشتر، بازاريابي و توجه به نيازها و خواستههاي روز بازار، ايجاد ارزش افزوده، توجه به تشکل گرايي و همگرايي در بازار و ارتباط دائمي و نزديک با مشتريان در جذب و ماندگاري بازار هدف حرف اول را ميزند.
مدرس نخستين کارگاه کنسرسيوم صادرات صنايعدستي در تبريز در خاتمه از اتحاديهها و تشکلهاي مختلف صادراتي صنايعدستي خواست پيش از ورود به عرصه صادرات، امکان سنجي و بررسيهاي محيطي و آشنايي با بازار هدف را به دقت انجام دهند تا شاهد ثمر بخشي فعاليتهاي خود و مطرح شدن نام کشور به خوبي و درستي در جهان باشيم.
111/
انتهای پیام/