حرکت مارپيچ در بين خودروها و عدم رعايت حق تقدم هنگام ورود از خيابانهاي فرعي به اصلي و تخطي از سرعت مجاز در کوچهها از جرمهايي است که روزانه موتورسوارها با هر شغلي مرتکب آن ميشوند، اما پيکها که براي رسيدن به مقصد عجله دارند، بيش از سايرين قوانين را نقض ميکنند و رانندگي خطرناکتري دارند.
موتورسوارهاي پيک حاضر نيستند پشت ترافيک چراغ قرمز صبر کنند و در حالي سعي ميکنند از ميان خودروهاي متوقف شده مسيري براي عبور پيدا کنند که جعبه پشت آنها به بدنه اتومبيلها کشيده شده و به شهروندان خسارت وارد ميکند. آنها با سرعت در پيادهروها و خيابانهاي يکطرفه تردد ميکنند و حتي گاهي براي زودتر رسيدن به مقصد، صدها متر از طول خيابان دوطرفه را به صورت خلاف جهت طي ميکنند.
در حالي که موتورسوارها به علت عبور از چراغقرمز و نقض حريم عابران هر روز باعث رخ دادن حوادث متعدد در شهر ميشوند و از بزرگترين معضلات پايتخت هستند و از آنها به عنوان «بمبهاي متحرک» ياد ميشود، پيکهاي موتورسوار در همه زمينهها از سايرين پيشي گرفته و تبديل به بحراني شدهاند که هنوز کنترل آن ممکن نيست.
اکنون توقيف موتورسيکلت و انتقال آن به پارکينگ تنها تنبيهي است که براي متخلفين در نظر گرفته شده اما بسياري از آنها در صورتي که نتوانند موتورسيکلت را از پارکينگ ترخيص کنند، بلافاصله اقدام به خريد يک دستگاه نو ميکنند که اقساط سبک آن نيز به راحتي پرداخت ميشود.
از آنجا که توقيف موتورسيکلتها به تنهايي کافي نيست، بازداشت متخلفين ميتواند باعث کنترل بيشتر بحران شود اما چون اين اتفاق هيچ زماني رخ نميدهد، ميبايست همچنان شاهد سلطنت امپراطوري موتورسواران بر شهر و بر هم خوردن نظم، امنيت و آرامش شهروندان بود.
انتهای پیام/