به گزارش ميراث آريا (CHTN) به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت ، حميدرضا حاجي بابايي در حاشيه نشست با معاونان پرورشي و تربيت بدني که صبح روز سه شنبه در اردوگاه شهيد باهنر برگزار شد در پاسخ به سئوالي مبني بر نتيجه بررسي طرح ساماندهي و تعطيلي روزهاي پنجشنبه در مدارس ابتدايي افزود:‌ اين طرح به منظور ارتقاء فعاليتهاي پرورشي و با توجه به روان‌شناسي کودکان و حضور با نشاط معلمان در مدرسه مطرح شد.

حاجي بابايي با بيان اينکه در حال حاضر مدارس ابتدايي 744 ساعت فعاليت آموزشي دارند که 106 ساعت نسبت به ساعات رسمي کار بيشتر است، گفت: هم اکنون تعاريف گوناگوني درباره اين طرح وجود دارد که در حال بررسي آنها هستيم.

وي ادامه داد: البته طي يکسال گذشته يک تحقيق دانشگاهي درباره فعاليت پنج روزه مدارس ابتدايي انجام شد که نشان داد 78 درصد معلمان کشور با اين طرح موافق هستند.

وي در پاسخ به اينکه در صورت اجراي اين طرح و افزايش ساعات آموزشي در طول پنج روز هفته تکليف مدارس دو نوبته که 15 درصد مدارس ابتدايي را تشکيل مي‌دهند چه خواهد شد، گفت: براي اين دسته از مدارس نيز برنامه‌هايي را ارائه کرده ايم که در صورت اجراي طرح آن را دنبال مي کنيم. ضمن اينکه به دنبال اين هستم که در چند سال آينده مدارس همه يک نوبته باشند.

وزير آموزش و پرورش درباره حقوق معلماني که به تازگي استخدام شدند و تفاوت آن با حقوق معلمان قديمي و اينکه در بعضي از موارد حقوق معلمان جديد بيشتر از حقوق معلمان قديمي است، گفت: يکي از مواردي که از يکماه پيش دستور داده‌ام اين استکه کليه پرونده‌هاي استخدامي معلمان مورد بررسي قرار گيرد چرا که آموزش و پرورش استان‌ها هم اکنون تفاسير گوناگوني را نسبت به حقوق و مزاياي معلمان دارند که اين امر اشکالاتي را نيز به وجود آورده است و به طور مثال ممکن است حقوق معلمي 10 هزار تومان بيشتر و در جايي کمتر باشد که بايد آن را برطرف کرد.

وي ادامه داد: نکته ديگر اينکه نوع فعاليت معلمان در برخي از موارد متفاوت است به طور مثال معلمان مناطق محروم و غيرمحروم متفاوت است يا ممکن است فردي امسال استخدام شده باشد که داري ويژگي خاصي مثل ايثارگري بوده و حقوقش نسبت به معلمان قديمي بيشتر باشد. تاکنون 7 مورد از اين ايرادات را جمع‌آوري و در اختيار امور اداري قرار داده ايم تا بررسي کرده و مشکلات را حل کنند.

حاجي بابايي تاکيد کرد: فرهنگيان نگران اين موضوع نباشند چرا که در حال برسي آن هستيم.

وي در ادامه اظهار داشت: ما به دنبال اين هستيم که شاخص‌هاي جديد اعم از ميانگين دانش‌آموز به معلم، تعداد مدارس در کشور و ... را در آموزش و پرورش تعريف و براساس آن برنامه ريزي کنيم.202

انتهای پیام/

کد خبر 1389112638