کشف نشانه‌هاي 11 هزار ساله صنعت دريانوردي در امريکا

به گزارش ميراث آريا(Chtn)،‌ محققان طي کاوش‌هاي خود در سه منطقه از جزاير کانال کاليفرنيا، موفق به کشف ابزار آلاتي سنگي همچون سلاح‌هاي پرتابي مخصوص دريانوردان شدند، که نشان دهنده وجود فعاليت‌هاي دريانوردي در اين منطقه در حدود 11 هزار و 200 تا 11 هزار و 400 سال پيش بوده است.

اين ابزار که همراه با بقايايي از صدف‌هاي دريايي،‌ حلزون،‌ غازهاي وحشي و ماهي کشف شده بودند ثابت مي‌کردند که مردمان و ساکنان اين مناطق از راه دريانوردي امرار معاش مي‌کرده اند.

جان ارلاندسون، مدير پروژه باستان‌شناسي با خارق العاده توصيف کردن يافته‌هاي موجود در اين مناطق، آثار کشف شده را از نخستين مدارک مربوط به فعاليت‌هاي دريانوردي ساکنان قاره امريکا و ميزان گستردگي آن در حدود 12 هزار سال پيش خواند.

به گفته وي، سلاح‌هايي که دريانوردان اين منطقه از آن‌ها براي شکار صيدهاي دريايي استفاده مي‌کردند بسيار نازک و‌ دندانه دار بوده و خارهايي قلاب مانند نيز روي‌ آنها قرار داشت که فن‌آوري بسيار پيچيده براي صيد ماهي‌ها بوده است.

ارلاندسون متعقد است،‌ دريانوردان اواخر دوره پليستوسن،‌ مسيري نسبتا طولاني را از ژاپن تا سواحل آلاسکا و سپس از جنوب به سوي شمال غربي پيموده و به کاليفرنياي امروزي مي‌رسيده اند.

باستان‌شناسان به اين نتيجه رسيدند که وجود تنوعي در موجودات دريايي اين مناطق همچون ماهي‌ها،‌ سمورهاي دريايي، حلزون‌هاي دريايي و صدف‌ها از دلايل اصلي روي آوردن ساکنان اين منطقه به دريانوردي بوده است./109

انتهای پیام/

کد خبر 138912145