به گزارش ميراث آريا (chtn)، حسن محسني ، با اشاره به انتشار گزارش دروغ روز 23 اسفند خبرگزاري مهر با عنوان «آجيل فروشي در جشنواره آيين هاي نوروزي!»تصريح کرد : وظيفه و رسالت يک رسانه، اطلاع رساني حرفه اي و بازتاب صادقانه و درست فعاليت هاي جاري کشور است در حالي که خبرگزاري مهر بي آن که کوچک ترين دلسوزي در قبال ميراث فرهنگي کشور داشته باشد، همواره مانند شکارچي در کمين سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري است تا بلافاصله نسبت به آن موضع گيري کرده و با جعل و دروغ اخبار منفي انعکاس دهد.

مديرکل روابط عمومي و امور فرهنگي- اجتماعي سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري بيان داشت : بر خلاف گزارش دروغ و جعلي اين خبرگزاري، که متاسفانه نام سازمان تبليغات اسلامي را نيز بر تارک خود دارد، طي مدت برگزاري جشنواره آيين هاي نوروزي اقوام ايران زمين ، بيش از يک ميليون نفر از اين نمايشگاه بازديد کرده و ميليون ها تومان صنايع دستي فروخته شده، ولي به نظر مي آيد مسئولين و مديران مجموعه خبرگزاري مهر هيچ نظارت و مديريتي روي عوامل اجرايي و خبرنگاران خود ندارند وکه در آن مجموعه هرکسي مي تواند براي خودش گزارشي سراسر کذب و بي اساس تهيه کرده و حتي آن را منتشر کند.

اين مقام مسئول، با اشاره به سخنان اخير رئيس سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري در رابطه با اهميت و نقش رسانه در حوزه ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري تصريح کرد : همان گونه که رئيس سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري اعلام نموده، «هرکسي که در رسانه ها به ميراث فرهنگي لطمه بزند به هويت ايراني لطمه زده است»، خبرگزاري مهر نيز نسبت به دروغ پردازي هايي که در اين خصوص انجام مي دهد مسئول است.

محسني تاکيد کرد : البته با تداوم روند تخريبي و انتشار مداوم اخبار جعلي و گزارشات کذب خبرگزاري مهر در حوزه هاي مختلف فعاليت هاي دولت به ويژه ميراث فرهنگي، اين خبرگزاري از نظر سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري اساسا رسانه محسوب نمي شود چرا که فاقد هر گونه رويکرد حرفه اي و حتي اخلاقي است و هرگونه واکنش به اين اخبار صرفا جهت اطلاع رساني ساير رسانه ها و تنوير افکار عمومي است. 202

انتهای پیام/

کد خبر 1389122525