2500 سال به عمر سکونت انسان در قاره امريکا افزوده شد

به گزارش ميراث آريا(Chtn)،‌ در اين اکتشاف بيش از 15 هزار و 500 شي تاريخي به دست آمد که شامل تلي از سنگريزه‌هاي متعلق به سنگ‌هاي آسياب، 56 شي همچون تيغ، خنجر و ساطور بوده که قدمتي در حدود 13 هزار و 200 تا 15 هزار و 500 سال داشته اند.

اين يافته‌ها که در منطقه‌اي باستاني واقع در ايالت تگزاس امريکا کشف شدند، در حدود پنج فوت پايين‌تر از آثاري به دست آمدند که مربوط به اقوام کلويس بوده‌اند. اقوامي که نزديک به 13 هزار سال پيش در امريکا سکونت داشته و تا پيش از اين قديمي‌ترين ساکنان اين سرزمين به شمار مي‌رفته اند.

به عقيده باستان‌شناسان،‌ ابراز آلات کوچک کشف شده در اين منطقه، اشياي همراه ساکنان اين سرزمين به شمار رفته و به احتمال زياد نمونه‌هاي اوليه لوازم شکاري بودند که در زمان استقرار کلويس‌ها مورد استفاده قرار مي‌گرفتند.

اين يافته‌هاي ارزشمند که براي اولين بار در تگزاس و حتي در امريکاي شمالي به دست آمده است، فرضيه جديدي مبني بر وجود و حضور تمدني با سابقه‌تر از نخستين تمدن‌هاي شناخته شده در اين بخش از قاره امريکا را نشان داد. فرضيه‌اي که به عقيده محققان نقش تعيين کننده‌اي در بازنويسي تاريخ امريکا خواهد داشت./109

انتهای پیام/

کد خبر 1390010616