«فريدون محمدي» با بيان اينکه امروزه گردشگري در دنيا رتبه اول و دوم را در اقتصادي جهاني دارد، گفت: اين درحالي است که اين صنعت زماني در رتبه پنجم و ششم بود.
او با اشاره به ظرفيتهاي غني ايران در حوزه گردشگري افزود: براي اينکه گردشگري بتواند در مسير توسعه قرار بگيرد بايد در حوزههاي مختلف وابسته به اين صنعت همچون زيرساختها، حمل و نقل هوايي، خدمات، امکانات نرمافزاري و از همه مهمتر آموزش فعال شويم.
«محمدي» متذکر شد: در کشورهايي که در حوزه گردشگري حرفي براي گفتن دارند تمامي افرادي که با گردشگران در ارتباط هستند به طور کامل با آموزشهاي اين حوزه آشنايي دارند.
اين مقام مسوول در ميراثفرهنگي استان تهران خاطرنشان کرد: قضاوت در مورد يک کشور توسط گردشگر به دليل برخورد با فعالان و دستاندرکاران اين حوزه در شاخههاي مختلف است.
او اضافه کرد: تاکسيرانان سومين قشري هستند که گردشگران در ابتداي ورود به هر کشور پس از خدمه پرواز و کارکنان فرودگاه با آنها برخورد ميکنند، بنابراين در بسياري از کشورهاي توسعه يافته در گردشگري روي آموزش اين افراد بسيار کار شده است.
«محمدي» با بيان اينکه برخورد تاکسيرانان با مسافر متاثر از آموختههاي آنها است، بيان داشت: مهماننوازي جوهره ذاتي تاکسيرانان ايراني است که تاکسيرانان ساير کشورها از آن بيبهرهاند.
او متذکر شد: اگر بتوانيم اين حس را به سمتي مديريت کنيم که پاسخگوي گردشگران باشد به طور حتم گردشگران خارجي قضاوت خوبي از کشور ما خواهند داشت.
خاطرنشان ميشود؛ نخستين دوره آموزش گردشگري ويژه رانندگان تاکسي از سوي اداره کل ميراثفرهنگي، صنايعدستي و گردشگري استان تهران، شرکت بينالمللي توسعهانديشان چالاک و سازمان تاکسيراني استان تهران برگزار شد.
/115
انتهای پیام/