پايان برنامه‌هاي هفته ميراث‌فرهنگي سمنان با تجليل از مادران هنرمند

به گزارش ميراث‌آريا (chtn)، مدير کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: اين برنامه عصر امروز سوم خردادماه 90 در موزه اقوام گرمسار به مناسبت سالروز ميلاد حضرت فاطمه (س) و در روز پاياني هفته ميراث‌فرهنگي برگزار مي‌شود.

«حميد يزداني» افزود: بازديد مسوولان استان و شهرستان‌ها از آثار مرمت شده سطح استان، برگزاري مسابقه اسکيس دانشجويان معماري و تجليل از استادکار سرشناس صنايع‌دستي در گرمسار از ديگر برنامه‌هاي هفته ميراث‌فرهنگي در دو روز گذشته بوده است.

او خاطرنشان کرد: مسابقه اسکيس توسط 50 نفر از دانشجويان معماري دانشگاه علمي و کاربردي ايوانکي در موزه اقوام گرمسار برگزار شد و در اين هفته از «مهدي قان‌بيگي»، استادکار سرشناس صنايع‌دستي استان و از چهره‌هاي ماندگار کشور نيز تجليل شد.

اين مقام مسوول، نمايش نمادين آيين گل‌غلتان‌نوزاد درکاخ گلستان، برپايي نمايشگاه سفال در موزه اقوام گرمسار، نمايشگاه سفال و گليم در مهديشهر و نمايشگاه عکس‌هاي قديمي مجموعه تاريخي بسطام در موزه عرفان شرق شاهرود را از ديگر برنامه‌هاي اجرا شده در اين هفته عنوان کرد.

«يزداني» افزود: نمايش سکه‌هاي پارتي نيز در موزه عشايري ايل سنگسر، رونمايي از تمبر يادبود محراب مسجد جامع بسطام در مجموعه تاريخي بسطام، نمايش بازسازي شده قبر هزاره اول قبل از ميلاد در موزه شاهرود، افتتاح موزه وسايل مردم‌شناسي مرتبط با آب در تکيه برنجي شاهرود و برپايي نمايشگاه عکس آثار تاريخي در خانه لطفي دامغان بخشي ديگر برنامه‌هاي اجرا شده در هفته ميراث‌فرهنگي بود.

/117

انتهای پیام/

کد خبر 139003036