لزوم فضاسازي رسانه‌هاي ترکيه در معرفي ايران

به گزارش ميراث‌آريا (chtn)، همايش يک‌روزه بررسي ظرفيت‌هاي گردشگري و فرهنگي کشورمان و زمينه‌هاي همکاري در اين بخش ميان ترکيه و ايران، با ميزباني انجمن بازرگانان و صاحبان صنايع ايراني مقيم ترکيه و مشارکت سرکنسولگري کشورمان در استانبول در محل اتاق‌ بازرگاني و بورس استانبول در تاريخ پنجم خردادماه برگزار شد.

سرکنسول جمهوري اسلامي ايران در ترکيه در مراسم افتتاح اين همايش با اشاره به تشابهات فرهنگي و تاريخي دو ملت و اراده مقامات عالي‌رتبه سياسي دو کشور نسبت به توسعه همه جانبه روابط في‌ما‌بين، بر ضرورت توسعه متقابل گردشگري بين دو کشور تاکيد کرد.

«حيدري» با تاکيد بر لزوم فضاسازي رسانه‌هاي ترکيه در معرفي فرهنگ و جاذبه‌هاي ايران ابراز اميدواري کرد با تحرک بيشتر و قوي‌تر دست‌اندرکاران صنعت گردشگري دوکشور از جمله دفاتر گردشگري و انجمن‌ها و موسسات و مراکز مربوط، مقوله گردشگري ميان دو کشور به سمت شکوفايي بيشتر و به ويژه توازن در بخش تبادلات گردشگر نزديک‌تر شود.

«آموزگار» رييس انجمن بازرگانان و صاحبان صنايع‌ ايراني مقيم ترکيه نيز با تشريح ظرفيت‌هاي عظيم گردشگري ايران و نگاره‌هاي تاريخي و فرهنگي منحصر به‌فرد آن زمينه‌هاي همکاري بين بخش‌هاي گردشگري دو کشور را گسترده توصيف کرد و بر ضرورت معرفي بيشتر اين ظرفيت‌ها به مردم تاکيد کرد.

«علي عثمان اولوسوي» رييس شوراي روابط تجاري ايران و ترکيه نيز در اين همايش با اشاره به تجارب ترکيه در توسعه گردشگري در دهه‌هاي اخير، از جمله تشويق سرمايه‌گذاري خارجي در بخش گردشگري، کاهش هزينه‌ها، توجه به توريسم سلامت، تربيت پرسنل متخصص براي فعاليت در بخش‌هاي مختلف صنعت گردشگري و گسترش خطوط هوايي، آمادگي طرف ترک به منظور همکاري و تبادل تجربيات با بخش گردشگري ايران را اعلام کرد.

همچنين مسوولان آژانس‌هاي گردشگري دو کشور، نماينده جامعه هتلداران کشورمان، کانون جهانگردي و اتومبيلراني، معاون اتحاديه آژانس‌هاي گردشگري ترکيه (تورساب) و نماينده اداره کل فرهنگ و گردشگري ترکيه نيز با تشريح مشکلات موجود راهکارهاي پيشنهادي خود را براي توسعه امور گردشگري و رفع موانع موجود ارائه کردند.

/115

انتهای پیام/

کد خبر 1390030821