ترويج رنگ در صنايع‌دستي زمينه‌ساز تأثيرگذاري بر مخاطبان

به گزارش ميراث آريا (chtn)، «حسين ايزدان» صبح امروز در نخستين نشست تخصصي به مناسب هفته صنايع‌دستي، نقش رنگ در ترويج صنايع‌دستي را تشريح کرد.

او با اشاره به اينکه يکي از مهم‌ترين عوامل تأثيرگذار در ظاهر يک کالا و اثر صنايع‌دستي به طور حتم رنگ است، اظهار داشت:‌ برخلاف آنچه به نظر مي‌رسد رنگ نخستين عاملي است که مخاطبان با آن ارتباط برقرار مي‌کنند.

عضو هيأت علمي دانشگاه صنعتي اصفهان ادامه داد: با توجه به کاربرد مواد بومي و اصيل در توليد محصولات صنايع‌دستي به عنوان هنر- صنعتي که در آن کار با دست حرف اول را مي‌زند، استفاده از رنگ و به ويژه رنگ طبيعي اهميت بسيار دارد.

«ايزدان» همچنين در مورد ويژگي‌هاي خاص صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي گفت: اين توليدات به طور حتم داراي جنبه‌هاي فرهنگي هستند در کنار اينکه استفاده از ماشين‌ آلات در توليد اين محصولات بسيار محدود است و اغلب در کارگاه‌هاي کوچک توليد مي‌شوند.

اين استاد دانشگاه اضافه کرد:‌ بداهه کاري و از جمله کاربرد رنگ‌هاي متناسب با خواست مشتريان در توليد صنايع‌دستي بسيار به چشم مي‌خورد.

او با بيان اينکه نقش‌هاي اساسي مي‌توان براي ترويج رنگ در صنايع‌دستي تعريف کرد، گفت: خصوصيات فيزيکي و شيميايي رنگ‌ها بر درخشندگي و ثبات محصول نهايي تأثير گذاشته ضمن اينکه رنگ زمينه‌ساز ايجاد امکانات جديد در توليد مي‌شود.

استاديار دانشگاه صنعتي اصفهان در ادامه اظهار داشت:‌ رنگ در توليد صنايع‌دستي با مقوله بازاريابي و ميزان تأثيرگذاري بر مخاطبان ارتباط نزديکي دارد.

«ايزدان» در ادامه به جمع‌بندي مقوله رنگ در ترويج صنايع‌دستي پرداخت و تصريح کرد: صنايع‌دستي را مي‌توان با کمک طراحي رنگ مناسب مورد اقبال بيشتري قرار داد.

او تأکيد کرد: طراحي رنگ مناسب بيش از نظر سازنده اثر به تمايلات مشتري بستگي دارد و اين طور به نظر مي‌رسد که صنايع‌دستي ايران نياز به طراحي آگاهانه متناسب با سنت‌ها و نوگرايي دارد.


111/



انتهای پیام/

کد خبر 1390032223