«فياضي» با بيان اينکه در بسياري از کشورها توجه به مقوله آموزش در اولويت بحثهاي گردشگري قرار دارد، بيان داشت: بسياري از کشورهاي موفق در حوزه گردشگري به ويژه خدمات هتلداري رمز موفقيت خود را در آموزش مستمر ميدانند.
او خاطرنشان کرد: به روز کردن تاسيسات و موسسات گردشگري با سطح مطلوب خدمات گردشگري از اولويت برنامههاي دفتر امور مراکز خدمات گردشگري و استانداردسازي است.
«فياضي» متذکر شد: آموزش بايد عاملي شود تا ناظران و بازرسان تاسيسات و موسسات گردشگري سختگيري بيشتري در نحوه ارائه خدمات بخش خصوصي به گردشگران داشته باشند.
او با بيان اينکه متاسفانه بسياري از مديران تاسيسات گردشگري فاقد آموزشهاي لازم در اين حوزه هستند، خاطرنشان کرد: تاکيد ما اين است که بايد تحول جدي در آموزش بخش خصوصي فعال در حوزه گردشگري صورت بگيرد.
اين مقام مسوول با اشاره به برگزاري دوره آموزشي مذکور براي معاونان گردشگري کشور گفت: معاونت گردشگري با برگزاري اين دوره اهداف مشخصي را دنبال ميکند که مهمترين آن دستيابي به مفاهيمي مشترک در حوزه گردشگري است.
«فياضي» خاطرنشان کرد: مديرت کيفيت، نظارت، ارتقا و توسعه اين مقوله از ديگر اهداف برگزاري دوره آموزشي آشنايي با اصول مديريت کيفيت و نظارت بر عملکرد هتلها است.
دوره آموزش آشنايي با اصول مديريت کيفيت و نظارت بر عملکرد هتلها از سوي معاونت گردشگري سازمان ميراثفرهنگي، صنايعدستي و گردشگري برنامهريزي شده است که به مدت دو روز برگزار ميشود.
فرآيندهاي اصلي در صنعت هتلداري، آشنايي با الزامات و سيستمهاي مديريت و استانداردهاي ISO، اصول نظارت بر تاسيسات گردشگري و شيوهنامه درجهبندي تاسيسات گردشگري و آشنايي با ضوابط و استانداردها از سرفصلهاي اين دوره آموزشي است.
اين دوره آموزشي که از امروز يازدهم تيرماه آغاز شده است به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.
/115
انتهای پیام/