«امان ا... قراييمقدم» درباره تاثيرات دراز مدت چنين تبليغاتي بر شخصيت کودکان اضافه کرد: از آنجايي که در بسياري از آگهيهاي تبليغاتي، صحنههايي از زندگي کودکان مرفه و ثروتمند به نمايش گذاشته ميشود، بدونشک اين موضوع، تمايلات و عقدههاي رواني نامطلوبي را در ديگر کودکاني که استطاعت آن نوع زندگي را ندارند، خواهد گذاشت به گونهاي که حتي ممکن است در آينده آنها را به سمت جرم و جنايت و رفتارهاي غيراخلاقي براي تصاحب آنچه ديدهاند، بکشاند. در واقع گسترش بيمحاباي تبليغات هدفداري که کودکان را ابزار يا هدف تبليغ خود قرار داده است، از هم اکنون اين قشر از جامعه را در معرض آسيبهاي جدي ناشي از احساس فقر و محروميت و يا ناکامي در دستيابي به آرزوها و خواستههايشان قرار داده است.
اين استاد دانشگاه، از رسانههاي کشور و به ويژه رسانه ملي درخواست کرد که بيش از پيش به حقوق کودکان و رشد کامل شخصيت آنها توجه کنند و تصريح کرد: متأسفانه، ضعف نهادهاي مدني و غير دولتي که در حوزه کودکان و دفاع از حقوق و حريم آنها فعاليت ميکنند سبب شده است تا رسانهها و به ويژه رسانه ملي در برنامهريزيهاي اجتماعي و فرهنگيشان، کمترين توجه را به اقشار خاص همانند کودکان داشته باشند؛ موضوعي که بيتوجهي امروز نسبت به آن هزينههاي هنگفت اجتماعي و اقتصادي را در آينده براي جامعه خواهد داشت.
/118
انتهای پیام/