نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در گفت‌و‌گو با ميراث‌آريا (chtn)، با اشاره به نبود تلاش‌هاي پيشگيرانه در مورد اين معضل در جامعه گفت: متاسفانه مسئولان نهاد‌هاي مرتبط در زماني که اوضاع هنوز به وضعيت هشدار نرسيده اقدامي را براي پيشگيري از افزايش آلودگي‌ها انجام نمي‌دهند و تنها وقتي شرايطي به مرحله هشدار يا بحران مي‌رسد اقداماتي مانند تعطيلي مدارس و ادارات انجام مي‌شود. با انجام اقداماتي اينچنيني اين معضل همچنان مهمان شهر تهران خواهد بود.

«حسن بيادي» تنها راه مهار اين معضل زيست محيطي پايتخت را قانونگذاري در کنار فرهنگ‌سازي دانسته و افزود: در ابتدا بايد قوانيني تصويب و اجرا شود تا از تردد بي‌مورد اين تعداد خودروي تک سرنشين در سطح شهر جلوگيري شود و سپس با فرهنگ‌سازي در ميان اهالي تهران از مشارکت آنان در رفع اين مشکل استفاده کرد.

«بيادي» با بيان نقش شهروندان در جلوگيري از افزايش آلودگي هواي پايتخت ادامه داد: آنچه بايد به آن تأکيد داشت جلب مشارکت‌هاي مردمي است چراکه مردم مي‌توانندبا همکاري و مشارکت خود سهم بزرگي در کاهش آلودگي هوا با استفاده از حمل و نقل عمومي داشته باشند.

نايب رئيس شوراي شهر تهران در پاسخ به اين پرسش که در صورت سوق‌دادن مردم به استفاده از حمل و نقل عمومي آيا اين ناوگان ظرفيت جا به جايي اين تعداد مسافر را دارد؟ اظهار داشت: ظرفيت حمل و نقل عمومي اشباع شده و سامانه‌هاي حمل و نقل عمومي جوابگوي نياز مردم نيست ولي تاکيد بنده بر اين است در شرايطي که وضعيت به حالت هشدار در آمده است آحاد مردم جامعه مي‌توانند با مشارکت خود براي کمتر شدن تعداد خودروهاي تک سرنشين در سطح شهر با افراد هم‌مسير خود در شهر تردد کنند.
/118

انتهای پیام/

کد خبر 139004218