«مجتبي شفيعي» با بيان نمونهاي از ضعف مديريتي در سازمان تاکسيراني ادامه داد: سال گذشته شوراي عالي ترافيک مجوز تبليغات براي اتوبوس و تاکسيها را که از ساليان گذشته بحث آن مطرح بود را صادر کرد اما مسئولان سازمان تاکسيراني تهران از اين مصوبه استقبال نکردند و با اين تصميم مخالفت کردند. در صورتي که با انجام اين تبليغات ماهي ۱۵۰ هزارتومان درآمد نصيب تاکسيداران ميشد. در واقع اين سوء مديريت و اتخاذ تصميمهاي نادرست باعث شد درآمدي حلال از رانندگان تاکسيهاي تهران گرفته شود.
دبير شوراي عالي ترافيک کشور در ادامه، اجراي چنين راهکارهايي را به نفع عموم شهروندان دانسته و اضافهکرد: اگر مسئولان تاکسيراني اجازه استفاده از تبليغات را به رانندگان تاکسيها ميدادند نيازي نبود که اينچنين کرايهها افزايش پيدا کند چرا در آن صورت راننده يک درآمد کوچک اما ثابتي داشت.
«شفيعي» عدم نظارت بر گردش تاکسيهاي بدون مسافر در شهر تهران را يکي ديگر از ضعفهاي مديريتي سازمان تاکسيراني دانسته و افزود: اگر نظارتي در اين زمينه وجود داشت و گشتهاي نظارتي در سطح شهر فعال ميشدند، ۳۵ درصد از تاکسيهاي شهر تهران خالي و بدون مسافر نميچرخند. اين تاکسيها يارانه و سوخت ميگيرند بنابراين بدون مسافر چرخيدن آنها نوعي ظلم به مردم است اما چون نظارتها ضعيف است تخلف نيز به راحتي صورت ميگيرد.
/118
انتهای پیام/