«معصومه ابتکار» البته يکي از دلايل عمر بالاي اين مينيبوسها را عدم تمايل مالکان براي نوسازي آنها دانست و اضافه کرد: در مورد مينيبوسها بازگشت سرمايه به سختي اتفاق ميافتد و به همين دليل با وجود اعطاي وامهايي از طرف دولت، رانندگان و مالکان اين وسايل نقليه تمايل چنداني به نوسازي خودرو ندارند و بنابراين ميبايستي در اين زمينه قوانين جديدي تصويب شود و با برخوردهاي قانوني اين نوسازي انجام پذيرد.
اين عضو شوراي شهر تهران، دريافت برچسب معاينه فني توسط اين خودروهاي فرسوده را عجيب دانست و افزود: اين مينيبوسهاي فرسوده در شرايطي به راحتي برچسبهاي معاينه فني را در مراکز مجاز دريافت ميکنند که حتي مسافران عادي اين وسايل حمل و نقل هم ميتوانند آلودگي و نامناسب بودن شرايط فني اين خودروها را تاييد کنند و تحويل برچسبهاي معاينه فني به اين مينيبوسهاي فرسوده جاي سوال دارد.
رئيس سابق سازمان حفاظت از محيط زيست کشور همچنين از کيفيت پايين سوخت اين وسايل نقليه انتقاد کرده و خاطر نشان کرد: متاسفانه سوخت خودروهاي سنگين در کشور کيفيت جالبي ندارد. حال اگر اين مسئله را در نظر بگيريم که موتور اين مينيبوسهاي قديمي هم فرسوده شده و گازوئيل هشت هزار پي پيام را به صورت کامل نميسوزاند آن وقت متوجه خواهيم شد که تا چه ميزان آلودگي از اگزوز اين خودروهاي فرسوده خارج ميشود.
/118
انتهای پیام/