«يوسف رشيدي» در اين باره گفت: بررسيها نشان ميدهد يکي از ترکيبات بنزين به نام بنزن مستقيما وارد جريان خون شده و تاثيرات مخربي از خود به جا ميگذارد.
به گفته مديرعامل شرکت کنترل کيفيت هوا در سالجاري و تاکنون در ايستگاه سنجش هواي شهرري ميزان بنزن موجود در هوا ۲۵ برابر حد استاندارد بوده است.
«رشيدي» همچنين براساس اطلاعات دريافتي از ايستگاههاي سنجش آلودگي هوا گفت: ميزان ترکيبات بوتادين که از جمله ديگر ترکيبات سمي و خطرناک در هواي تهران است نيز تا ۱۰برابر حد مجاز است البته ترکيب آزبست نيز در تهران بسيار بالاست بهطوري کهن غلظت اين آلاينده در هواي شهرهاي پاک دنيا، ۵ صدهزارم است ولي در تهران اين ميزان ۵۰ تا ۱۰۰ برابر حد مجاز است.
مديرعامل شرکت کنترل کيفيت هوا درمورد آلاينده گوگرد نيز گفت: درحاليکه سازمان بهداشت جهاني اعلام کرده است که ميزان اين آلاينده بايد صفر باشد، وضعيت گوگرد در سوخت ديزلي ما ۷ هزار پيپيام است اما وزارت نفت قول داده تا نيمه دوم سال آينده گازوئيل با گوگرد استاندارد توليد کند.
«رشيدي» افزود: پيش از اين قرار بود از سالجاري، استاندارد يورو ۳ براي خودروها اعمال شود ولي بهدليل مشکلات موجود در وزارت صنايع قرار است با ۲سال تاخير، استاندارد يورو ۴براي خودروها اعمال شود.
مديرعامل شرکت کنترل کيفيت هوا در خاتمه گفت: با وجود ارائه تمام اين بررسيهاي اثبات شده، اخلاق و منطق اين را ميگويد که گزارشهايي از اين دست بايد در حضور مسئولان و متوليان مربوطه ارائه شود تا آنها نيز حرفهاي خود را بزنند و در حق مسئولان مربوطه بيانصافي نشود.
/118
انتهای پیام/