«فرج کميجاني» درباره وضعيت فعلي طرح فوق خاطرنشانکرد: پس از طي اين مراحل قانوني و کسب موافقت مسوولان آموزش و پرورش، اين طرح به صورت پايلوت در چندين مدرسه در حال اجراست و بر همين اساس کلاسهاي توجيهي ويژه معلمان نيز در جهت ارتقاي اطلاعات درباره طرح فوق در حال برگزاري است.
به گفته مجري طرح هميار کارآفرين در حال حاضر ۳۰۰ دانش آموز از ۱۱ دبيرستان دخترانه و پسرانه انتخاب شدهاند که طرحهاي موردنظر را به صورت تئوري و عملي فرا ميگيرند.
«کميجاني» درباره محتواي آموزشهاي ارائه شده در اين طرح گفت: مباني نظري و تعاريف کارآفريني، انجام برنامهريزي تحصيلي و شغلي، ايدهيابي، ايدهپردازي و ايدهپروري، بررسي ويژگيهاي افراد کارآفرين، چگونگي شناخت و ارزيابي فرصت، اهميت کار تيمي و گروهي، رمزگشايي از کارآفرينان موفق، آشنايي با شيوههاي مختلف اخذ مصاحبه، شناخت تکنيکهاي پرورش خلاقيت، ارايه نکات کاربردي در خصوص مصاحبه زندگينامهاي، ارايه تعاريف مختلف از خلاقيت، تحليلي بر حوزههاي اشتغال و راهکارهاي دسترسي به فرصت شغلي از جمله مواردي است که در اين طرح به دانش آموزان ارايه ميشود.
مجري طرح هميار کارآفرين با اشاره به هدف نهايي طرح هميار کارآفرين اضافهکرد: هدف نهايي از اجراي طرح هميار کارآفرين، آموزش و تربيت دانشآموزاني با نگرش کارآفرينانه در رشتههاي مورد علاقه است. در اين طرح تلاش ميشود تا اذهان دانشآموزان تقويت شود که تا به بهترين نحو از قوه خلاقيت خود براي ايجاد شغل و کارآفريني بهره ببرند.
«کميجاني» تصريحکرد: بدون ترديد اين طرح منشاء ايجاد فرصتهاي شغلي و خدماتي براي بسياري از افراد جوياي کار در کشور خواهد بود، بر همين اساس خلاقيت افرادي که در اين طرح شرکت کردهاند تقويت شده و موجب ايجاد ايدههاي نو در آنها ميشود که اين امر خود فوايد زيادي را در جامعه به دنبال خواهد داشت و مهمترين آن کاهش آمار بيکاري در کشور است.
/118
انتهای پیام/