«عباس اردکانيان» با اشاره به ضعف نهادهاي آموزشي در ايران در انجام اين اصل گفت: متاسفانه در کشور ما نهادهاي آموزشي با وجود تمام خدماتشان فعاليتي جدي براي رشد فردي افراد انجام نميدهند و اين ضعف باعث ميشود تا فرد به موازات پيشرفت امکانات تکنولوژيک جامعه، توان هماهنگي خود را با جامعه نداشته باشد.
اين جامعهشناس با اشاره به ديگر مزاياي اجراي اين اصل ادامهداد: در صورتي که از طريق برنامههاي آموزشي رشد فردي، اجتماعي و روحي فرد ممکن شود، قدرت تجريه و تحليل و استدلال او بالا ميرود و ميتواند تمام مشکلات دنياي جديد را در نزد خود استدلال کند و کمتر دست به فعاليتهاي پرخاشگرانه مانند اسيدپاشي بزند.
«اردکانيان» در ادامه با اشاره به نقش رسانههاي تصويري در بالابردن قدرت استدلال افراد خاطرنشانکرد: در کشورهاي پيشرفته، شهروندان با مشاهده فيلمها و سريالهاي پليسي با کيفيت، قدرت تجزيه و تحليل وقايع را به خوبي پيدا ميکنند اما متاسفانه در رسانه ملي ما به دليل کمبود نمايش اين گونه محصولات فرهنگي، فرد نميتواند خود و جامعه اطراف و ناکاميهايش را تجزيه و تحليل کند، در نتيجه سازگارياش کاهش پيدا کرده و در صورت برخورد با ناکامي پرخاشگري ميکند.
/118
انتهای پیام/