«علي خاکساري» تاکيدکرد: اين طرحي کاملا شکست خورده است و به نظر من تنها يک آزمون و خطاي بيمورد است.
اين استاد دانشگاه افزود: ميلياردها پول مملکت به هدر ميرود و در نهايت هم کسي عذرخواهي نميکند.
استاد دانشگاه علامه طباطبايي خاطرنشانکرد: به ازاي هر يک کيلومتر بزرگراه تقاضا ۱۰ برابر ميشود. بنابراين دو طبقهکردن بزرگراه صدر نه تنها ترافيک را روان نميکند که بيشتر هم خواهد کرد. اگر اين بزرگراه را ۱۰ طبقه هم کنند معضل ترافيک حل نخواهد شد.
«خاکساري» خاطرنشانکرد: اين مسئلهاي ثابت شده در همه دنياست و تجارب ديگر کشورها گوياي اين مسئلهاست.
اين کارشناس برنامهريزي حمل و نقل ترافيک شهري در ادامه به پروژه احداث مسيرهاي دوچرخه در تهران اشاره کرد و گفت: دوچرخه به لحاظ توپوگرافي به درد تهران نميخورد.
او افزود: اينکه ميبينيد اين پروژه با اقبال شهروندان تهراني روبرو نشده مسئلهاي فرهنگي نيست. شهروندان تهراني اگر از دوچرخه استفاده نميکنند تنها به خاطر نامناسببودن شهر به جهت نامناسببودن وضعيت توپوگرافي براي دوچرخه سواري است.
عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي تصريحکرد: متاسفانه برنامهها براي کنترل ترافيک تهران تخصصي نيست.
او ادامه داد: اينکه در شهرهاي دنيا يک کاري انجام ميشود ما هم برويم الگوبرداري کنيم درست نيست بلکه بايد نياز سنجي درستي به عمل آيد.
«خاکساري» اضافهکرد: اين سيستم در تهران کارايي لازم را نخواهد داشت. کساني که اصرار به استفاده از دوچرخه دارند خودشان يک بار در طول يکي از همين مسيرهاي دوچرخه که احداث شده است، دوچرخهسواري کنند.
/118
انتهای پیام/