يک کار‌شناس مسائل آموزشي در گفت‌و‌گو با ميراث‌آريا (chtn)، با بيان اين مطلب افزود: متاسفانه به دليل عدم سنجش مهارت‌هاي فرد در دوران کودکي، هنگامي که فرد به مقاطع پاياني نظام آموزشي رسيده و يا حتي از مدارس فارغ‌التحصيل مي‌شود بسيار ديرهنگام به مهارت‌هاي او و عدم پرورش اين مهارت‌ها پي مي‌بريم.

«علي محمدباقر» تصريح‌کرد: عدم برنامه‌ريزي در سنجش باعث مي‌شود خسارات‌هاي مادي فراواني به بودجه آموزشي کشور وارد شده و زحمات بسياري از آموزگاران بي‌نتيجه باقي بماند.

اين کار‌شناس خاطرنشان‌کرد: در کشورهاي پيشرفته، با سنجش فراورده‌هاي ذهني کودک پيش از ورود به محيط آموزشي، ابزارهاي متفاوت و مبتني بر توانايي ذهني‌‌ همان کودک را براي آموزشش به کار مي‌گيرند که اين امر باعث مي‌شود بازده آموزش بسيار بالا‌تر رود.

«محمدباقر» همچنين در ادامه گفت: متاسفانه در کشور ما با تعويض يک مسوول بسياري از برنامه‌ريزي‌ها در حوزه آموزش دستخوش تغيير مي‌شود و اين امر برنامه‌ريزي در امر آموزش را دچار مشکلات فراواني مي‌کند که اين معضل، در کاهش بازده دانش‌آموزان کشور موثر است.

اين کار‌شناس مسائل آموزشي ادامه‌داد: يکي ديگر از موانع عمده آموزش صحيح در کشورما عدم توانمندسازي مدارس به عنوان پايگاه مهارت‌‌آموزي دانش‌آموزان است. در اين زمينه، ما به امکانات سخت و نرم‌افزاي، چندان توجه دقيقي نداريم که اين امر باعث مي‌شود نتوانيم از پتانسيل نيروي انساني چه معلم يا دانش‌آموز در جهت افزايش بهره‌وري استفاده درستي داشته باشيم.
/118

انتهای پیام/

کد خبر 1390052317