او ادامه داد: اين عدم توجه از نخستين ساعت برگزاري تور قابل مشاهده است؛ براي مثال اگر زمان حرکت تور ساعت 6 صبح تعيين شده باشد برخي افراد با 15 تا 20 دقيقه تاخير خود را به گروه ميرسانند.
«زندي» افزود: اين بيتوجهي نارضايتي افراد ديگري را که موضوع زمان براي آنها حائز اهميت است به دنبال دارد، چراکه برخي شرکتکنندگان با احترام به ديگر گردشگران گاه حدود 15 تا 20 دقيقه زودتر از زمان تعيين شده در مبدا حرکت حاضر ميشوند.
او اظهار کرد: اين مشکل تنها مربوط به زمان آغاز تور نيست، بلکه توجه نکردن برخي افراد به زمانهاي تعريف شده در طول برگزاري تور نيز ديده ميشود که راهنما را با مشکلات متعددي مواجه ميکند.
«زندي» ادامه داد: براي مثال اگر براي بازديد از يک اثر تاريخي يا موزه و حتي خريد از بازار براي گردشگر وقت معيني تعيين ميشود بارها ديده شده است که برخي افراد به زمان تعيين شده اهميتي نميدهند و با تاخير 15 تا 20 دقيقهاي به گروه ملحق ميشوند.
اين راهنماي گردشگري متذکر شد: تمامي اين بينظميها که از سوي تعدادي از گردشگران به تور اعمال ميشود علاوه بر اينکه نارضايتي ساير گردشگران را به دنبال دارد، موجب ناهماهنگيهايي در برگزاري تور ميشود، به طوريکه راهنما به دليل کمبود وقت برخي برنامههاي بازديد را حذف ميکند.
«زندي» تصريح کرد: علاوه بر اين تعدادي از گردشگران اجازه انجام هرگونه رفتاري را در حين برگزاري تور به خود ميدهند، بدون اينکه به راهنما و برنامهريزيهاي او توجه داشته باشند.
او ادامه داد: توجه نکردن به صحبتهاي راهنما و توضيحاتي که در طول مسير داده ميشود از ديگر مشکلات موجود است، چراکه برخي افراد تور را با پيکنيکهاي خانوادگي اشتباه ميگيرند و به ضوابط اجرايي يک تور توجه چنداني نميکنند.
اين راهنماي گردشگري خاطرنشان کرد: اين يک مشکل فرهنگي است و تا زماني که فرهنگ افراد در اين زمينه اصلاح نشود شاهد چنين ناهماهنگيهايي در اجراي يک تور خواهيم بود.
/115
انتهای پیام/