برگزاري همايش تاکسي گردشگري در همدان

سرپرست معاونت گردشگري استان همدان در گفت‌وگو با ميراث‌آريا (chtn)، ضمن اعلام اين خبر گفت: اين همايش در محورهاي شناخت صنعت گردشگري، الگوهاي رفتاري و آداب و معاشرت در گردشگري، آشنايي با ميراث‌فرهنگي و جاذبه‌هاي گردشگري همدان و گردشگري و مراکز خريد برگزار مي‌شود.

«عليرضا قاسمي» برگزاري اين همايش را پيش‌درآمدي براي آغاز هفته گردشگري در اين استان دانست و افزود: اين همايش از سوي موسسه آموزشي و پژوهشي «تنديس فرهنگ هگمتان» و با مشارکت اداره‌کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان همدان برگزار مي‌شود.

او با اشاره به داشتن حداقل مدرک ديپلم براي رانندگان شرکت‌کننده در اين دوره آموزشي اظهار کرد: در پايان به شرکت‌کنندگان در اين همايش آموزشي گواهي پايان دوره ارائه مي‌شود.

سرپرست معاونت گردشگري استان همدان ادامه داد: امروزه گردشگري در دنيا رتبه اول و دوم را در اقتصادي جهاني دارد، اين درحالي است که اين صنعت زماني در رتبه پنجم و ششم بود.

او با اشاره به ظرفيت‌هاي غني استان همدان در حوزه گردشگري افزود: براي اينکه گردشگري استان بتواند در مسير توسعه قرار بگيرد بايد در حوزه‌هاي مختلف وابسته به اين صنعت همچون زيرساخت‌ها، حمل و نقل هوايي، خدمات، امکانات نرم‌افزاري و از همه مهمتر آموزش فعال شويم.

«قاسمي» با بيان اينکه در کشورهايي که در حوزه گردشگري حرفي براي گفتن دارند تمامي افرادي که با گردشگران در ارتباط هستند به طور کامل با آموزش‌هاي اين حوزه آشنايي دارند، خاطرنشان کرد: قضاوت در مورد يک کشور توسط گردشگر به دليل برخورد با فعالان و دست‌اندرکاران اين حوزه در شاخه‌هاي مختلف است.

او تاکسيرانان را سومين قشري دانست که گردشگران در ابتداي ورود به هر کشور پس از خدمه پرواز و کارکنان فرودگاه با آنها برخورد مي‌کنند و گفت: بنابراين در بسياري از کشورهاي توسعه يافته در گردشگري روي آموزش اين افراد بسيار کار شده است.

«قاسمي» با بيان اينکه برخورد تاکسيرانان با مسافر متاثر از آموخته‌هاي آنها است، اظهار کرد: چنانچه رانندگان بتوانند پاسخگوي گردشگران باشد به طور حتم گردشگران قضاوت خوبي از استان خواهند داشت.
/115














انتهای پیام/

کد خبر 139006282